söndag, december 31, 2006

START GROWING

12:48
det blev varken bowling eller ace igår. efter över fem timmars tågresa med illaluktande barn (mitt barn ska fan i mig lukta rosor hela tiden) och sen direkt hem, skriva inköpslista, dra och handla med halva stockholm i mataffären samt ett dampbarn som både jag och joel ville avrätta, hem igen, laga mat, kolla på dexter. sen drog ju joel som bekant o repade och jag sjönk ner i badet och sen ville jag inte gå upp, eller ja, bara upp till soffan o somna. det jag ville komma fram till från början är att jag var trött och helt enkelt inte orkade.

idag däremot, middagsbjudning i sann vuxenanda och efter det beger vi oss till fullersta där joel ska spela med worst case scenario. you bet att jag kommer ha somnat innan tolv fast det gör inget, jag är rädd för fyrverkerier för dom låter så högt.

btw första året sen -99 som jag är nykter på nyår, jag kan ju inte säga att jag sörjer, nyår är ändå alltid en stor besvikelse, eller iallafall inget speciellt. det var kul när man var liten och fick typ fläskfilé, klyftpotatis och b-sås och så fick man vara vaken länge och vara lite rädd eftersom man skulle somna efter att det hade gått över till spöktimmen. det var bättre förr, snart kommer det att vara bra igen. snart ska min o joels bebis få vara vaken länge o lyxa till det med fläskfilé och b-sås. fast det dröjer ju ett par år. nyfödda kan inte äta sånt såklart. (jag vet faktiskt dessutom att jag inte kan dricka alkohol och inte ska röka, så tack för uppmaningarna men jag är inte dum i huvudet)



[2006-12-30 18:51:39.797]
18:38
äntligen hemma och det är fantastiskt skönt!

dock har jag haft 10 sjukt trevliga dagar med hela mitt liv i min mormors gamla väska som jag älskar trots att den väger mer än sakerna man har i den. hursomhelst, lkpg var sjukt pepp, julafton var skitbra. joel var ju liksom där och det blev mycket mys framför brasan och massor mat och godis (aldrig fel). jag och joel fick våran första babydress av anna och liza också, den kommer britta att bli fin i (förutsatt att det är en tjej och att vi döper bebisen till det). och nu har vi berättat om bebisen för hela tjocka släkten och alla är glada. östersund var såklart också sjukt pepp fast jag fick inte smaka min kålbulle, då blev jag lite ledsen.

nu tänker jag fortsätta kolla på lillasjöjungfrun och vänta på att joel ska komma hem från repet så att vi kan kolla klart på säsongsavslutningen av dexter (som tydligen är en bok också!) och bada.


[2006-12-25 21:43:47.36]
21:42
nu har jag även en glad mormor och morfar till mitt o joels barn. great!

[2006-12-20 00:56:59.25]
00:56
jag har tråkigt o joel är full.
jag hade ju hoppats på att han skulle komma hem med saltlakrits åt mig.

16:13
jag bangade mitt prov idag, köpte mig mer tid och ska skriva det den 8:e januari istället. det är sjukt skönt iallafall. extra bonus är att snart kommer joel hem, förhoppningsvis med mat till mig.

och köttsuget hänger efter mig fortfarande.
nu är det kött, avokado med keso och massor salt och salta dragsters (som dock inte går att få tag på, jag vill gråta dödstårar men nöjer mig med krokodiltårar) som gäller. bara det. surt kan gå för sig i nödfall om det inte är sura jordgubbsrullar, dom går alltid för sig.

18:48
joel glömde bort min mat och som att jag inte har nog med bekymmer så envisas gameplayer.se-reklamen alltid att dyka upp när jag kollar på tv. alltså den med han som man ska tro runkar till random porrfilm med dvärgar (höhö, grabbigt liksom...) men sen visar det sig att han sitter o spelar tv-spel. MEN ALLTID SER MAN DET DÄR JÄVLA JOBBIGA GUBBSKREVET, det ser ut som en stor, tjock , äcklig potatis som ligger där innanför och lurar och jag blir alltid illamående. hej, jag är känslig liksom, låt mig va dumma potatis-skrev!



[2006-12-19 17:44:13.787]
17:39
väl inne på 4:e månaden så börjar min kropp sakta men säkert gå sönder verkar det som. jag har huvudvärk i princip hela tiden (jag är övertygad om att jag har fått graviditetsdiabetes och försöker självdiagnosera mig), toppen på mitt lillfinger har somnat och har helt enkelt bestämt sig för att stanna i ett sovande läge. toppen har sovit hela dagen. jag kissar hela tiden, fast det beror nog mest på att babyn kissar med 45minuters mellanrum.

jag är sugen på allt kött som jag kan komma på att vara sugen på, det betyder alltså bara kött, ingenting annat. dom senaste dagarna har jag varit väldigt inne på prinskorv, salami, bacon och julskinka. och det är bara lite av allt kött som jag går och tänker på och det är typ som att vara kär i någon, man kan inte sluta tänka på det.

19:17
snart kommer min rara mamma hit med mat åt mig! *lyckligaste tjejen i världen*


[2006-12-18 12:29:42.543]
12:29
idag ska jag plugga fallbeskrivningar tills jag dör typ.


22:50
5 fallbeskrivningar mindre, yey!
nu är jag helt mör i min arma kropp efter att ha spelat wii. boxningen tog kål på min otränade boll-liknande kropp. men hej, jag kan gå upp 10kg till, det är jag värd och min bebis behöver säkert utrymmet.

nu ska jag kolla på dexter som gick från helt okej till beroendeframkallande, helt enkelt en genialisk serie.

23:00
måste bara tillägga att zelda till wii:et är sjukt snyggt!

[2006-12-15 09:46:17.45]
09:39
jag tror faktiskt att jag gillar att sova på soffan ändå. somna, vakna, kolla lite på natt-tv, somna, vakna, kolla lite till osv. helt okej. inte riktigt lika fint som att krypa upp brevid min lilla degklump iofs.

idag har jag planerat utflykt, plugg inför provet nästa vecka (jag har alla uppgifter kvar samt en bok att läsa tills på onsdag) och sen myskväll. jag kommer antagligen bli galen av att hänga med mig själv men det är liksom okej, jag är trevlig o snäll ibland o då tycker jag om mig.

12:32
nu har jag börjat kolla på dexter eftersom alla våra tvkanaler förutom 1,2 o 4 har valt att inte fungera såhär lagom till att joel åker bort och tv blir min ända syssla. helt okej serie, skulle antagligen vara bättre om jag inte hade så jävla ont i huvudet, BUHU!


[2006-12-14 10:10:39.85]


10:08
min kille (nummer två från vänster, lilla skrikpussisen) är den finaste killen man kan ha o snart ska jag föda hans barn. fatta peppen!

14:57
nu har joel åkt och jag är alldeles ensam och jag gillart inte alls! jag har varit o köpt grahamsmjöl och jäst så nu kan jag iallafall sysselsätta mig med att baka bröd för det har jag inte gjort på så länge. jag kan inte sova utan joel, kommer bli många dagar på soffan nu. jag förvarnade joel och sa att när han kommer komma hem så sitter jag antagligen i ett hörn och skakar inlindad i toapapper och har en obligatorisk foliehjälm på mig.


[2006-12-13 09:47:41.613]

09:40
igår satt jag på tunnelbanan och lyssnade på håkan för första gången på väldigt länge. så kom såklart "och det kommer kanske inte alltid va vi två. bara så länge det finns stjärnor över oss och bara så länge våra hjärtan klarar av att slå". kul att jag höll på att börja grina där själv på tuben, kul. blev alldeles misty-eyed och var tvungen att bita ihop och inse att jag är en tönt. hursomhelst, jag älskar dig joel.

10:32
två saker jag gillar:

1. jag ska äta sex skivor bröd varje dag. dessutom måste jag äta mycket ost eftersom jag inte dricker mjölk och min bebis behöver kalcium.

2. 7th heaven-repriserna - idag var kakorna extra goda när de uppmanande amerikanska folket att rösta. perfekt morgontv.





13:02

joel skickade den här till mig. den kanske är fin men det spelar ingen roll. den gjorde mig ledsen iallafall. jag är alldeles för känslig just nu.




[2006-12-12 10:48:01.347]
10:39
nu tänker jag alltså ha ett långt gnälligt utlägg om varför jag HATAR csn.
bara en förvarning alltså.

okej, för det första, att maila till csn är typ det dummaste man kan göra. speciellt om man mailar flera mail eftersom alla mail kommer till olika personer som absolut inte har nån koll utan bara vill ha tillbaka pengar som man är berättigad till.

första mailet: min skola säger att dom har gjort fel och att jag inte kan börja min kurs men sen ändrar dom det och jag får börja senare = jag pluggar 400p. alltså, hej csn, jag läser visst 400p.

csn svarar med att skicka ut ett brev om att jag pluggar 350p och att jag ska betala tillbaka ca 6000kr.

andra mailet: jag har fått ett brev hem där det står att jag fortfarande läser 350p, det stämmer inte, jag läser 400p.

csn svarar med att "visst, nu ser vi att du läser 400p men DU HAR ÄNDÅ INTE PLUGGAT MELLAN VECKA 37-39" (vilket betyder, hej vi vill knulla dig på pengar fast vi skriver i samma brev att du läser 16 veckor, heltid = 25p/vecka som är 5p över vad man behöver läsa.)

tredje mailet: jag läser 400p och ni skriver själva att jag är berättigad till 100% studiemedel. trots det vill ni nu ha 3000kr tillbaka. under tiden jag väntar på ett svar får jag ett nytt brev hem där det står att jag ska betala tillbaka 6000kr och så skickar dom även med ett inbetalningskort.

csn svarar: enligt våra uppgifter så läser du 350p, läser du 400p så får du ta kontakt med din skola så får dom skicka in nya uppgifter.

BRA CSN, TILLBAKA PÅ RUTA ETT!
idag ringer jag istället eftersom csn inte verkar förstå svenska i skrift.


[2006-12-11 10:01:00.33]
09:59
efter strul med tider så har vi iallafall äntligen fått ett datum, 11/6.

btw har jag gått upp ca 6 kilo (och blivit 1 cm längre), jag höll på att dö när jag gick upp på vågen och såg förfallet. men ha-ha! det är bara normalt! dock sa hon att jag måste börja promma, det är bra för babyn så jag får väl offra mig.

13:33
kan någon ge mig pengar alt en trisslott med en storvinst på så att jag har råd att ta mig ur allt det här som krossar min redan obefintliga ekonomi?

mitt hopp om mänsklighet på csn dog idag. bra att dom har koll på sina egna ändringar. väntar fortfarande på svar, bra där, bra där.

[2006-12-09 20:04:08.003]
20:03
uueeää.

[2006-12-08 11:37:53.787]
11:27
okej, jag hatar csn. idag fick jag yttligare ett brev, nu har jag tydligen inte pluggat under vecka 37-39 eftersom jag "inte har bedrivit studier". okej, det kan vara så att jag är dum men läser man 400p så är det heltid vilket borde, helt logiskt, innebära att man också studerar heltid. tillbaka till mailfight med csn då, kul skit.

17:29
ibland känner jag mig som en rätt gullig tjej när jag bakar blåbärspaj. och just nu känner jag mig även som en rätt bullig tjej (stoppad korv). för magbilder så är det bilddagboken som gäller!

Inga kommentarer: