onsdag, april 18, 2007

OCH VÄNTAR

12:03
jag vill klia sönder min mage!

[2007-04-07 08:28:28.0]
08:56
jag hatar att vakna tidigt. idag hade jag tänkt att unna mig sömn iallafall till tio men istället vaknar jag vid 08:15 och kan inte somna om. jag känner mig lite ensam, det gillar jag inte.

16:46
jag är mamma och pappa-sjuk och vill vara i lkpg. men joel och jag ska styra upp påskmiddag och så har vi redan fixat en schysst gammal tv till mitt (eller vårat såklart - allt mitt är joels nu, så blir det när man ska ha barn) nintendo så nu har jag äntligen fått visa för joel att jag är bäst på super mario bros 1. jag tror att han vart lite impad iallafall, det skulle jag bli.

sista gången jag var på trädgårn så var det nån slags super mario bros 1-turnering och jag bestämde mig för att vara med (full som en kastrull såklart) men sen orkade jag inte vänta och bangade för att jag kramades med en and (for real, jag gjorde det!) men jag konstaterade iallafall att jag var sjukt mycket bättre och att jag bergis kunde spöa alla även fast jag var full. sen om det var så är ju en annan grej men då var jag typ bäst i världen enligt mig. det är jag iofs nu också.

20:59
delikat! min kille kan han, på många sätt.

[2007-04-06 09:00:56.0]
08:52
jag önskar att jag hade haft pengar, då hade jag (och joel såklart) varit i linköping nu och gått på konserter hela helgen, framför allt la quiete. hade varit fett värt. det blåser säkert inte lika mycket där heller, bara för att.

men men, innan bebisarna kommer så ska vi på utflykt till göteborg, vi drar första maj och stannar en vecka. det kommer att bli fett värt.

[2007-04-05 16:22:00.0]
16:09
jag och joel är liksom dom som ska ha barn, inte dom som väl får dom. det är lite otäckt att dom ska komma ut (speciellt nu när man liksom inte vet när dom vill komma heller. 17:e juni är iallafall bf) och att dom kommer att behöva oss hela tiden typ. eller läskigt. vi klarar det såklart, trots att jag redan har börjat låsa dörren med nycklarna i fast på utsidan. jag är med andra ord väldigt förvirrad och glömmer saker väldigt lätt.

det är skumt att räknas som höggravid. då VET man att det är dags inom en snar framtid. men, det ska bli rätt så skönt. även om jag skulle ha en mage kvar när kidsen är ute så kommer jag att känna mig så jävla lätt och bekväm. nu är jag bara rultig. 68,4 kg (+ 18,4 kg, inte dåligt perta!) och ändå ett par kilon kvar att gå upp. jag har även börjat växa på bredden nu till följd av att jag är liten och bebisarna ska få plats bättre. våran barnmorska sa att jag kommer att bli bred(are). gött, snart kommer jag inte komma in genom dörrar med andra ord. typ hämta gaffeltrucken och lassa in mig genom fönstret liksom.

äsch, snart ska man väl bege sig ut i stormen och möta upp joel och min lillasyster sandra. aja, man bor inte i norrland iallafall, där är det snöstorm, kul för dom.

[2007-04-04 11:15:53.0]
11:10
bebiskläckardags snart. 38 veckor är snittet.

18:45
*duktig tjej 84*
mina värden är bättre än de flesta fast jag har två kids som snyltar på mig. eftersom allt går bra så förväntar jag mig att jag kommer att få en helvetesförlossning bara för att liksom. men anyway, nu ska dom kolla så att bebisarna inte vill ut tidigare bara för att jag hade lite förvärkar två dagar i rad. lite till kan dom stanna inne så att vi slipper prematuren och boende på sjukhuset.

idag så kollade jag på efter tio också, för att jag är en tant, och det var med en familj som hade fått en moggis och så pratade dom om hur de reagerade när de förstod att hon var moggis o så (typ att dom skulle säga att hon hade dött o sånt). sånna saker är jag mest rädd för nu. dessutom har jag utvecklat en stor rädsla för att dom ska bli harmynta. jättetöntigt, jag vet.

[2007-04-03 14:12:15.823]
14:08
mina fötter ser ut som hippiefötter (trasiga) för att min kropp saknar någonting, det har jag lärt mig på alla "du är tjock"-program. nu vet ni det.

[2007-04-02 12:48:24.0]

vi bor på ängsholmsgränd. vid vårbergsskolan så blev den där snubben skjuten.
jag drömde en mardröm om att han som blev skjuten spökade i vårat sovrum.
sen drömde jag en till om att nån dum tjej slängde joels wii i nyponsoppa.

16:40
från dödsskjutningar till chokladbollar.
vill göra sånna här fina. blir knäpp av våren och gillar allt som är färgglatt.


[2007-04-01 10:45:00.0]
10:38
igår när jag vaknade så kollade jag som vanlig text-tv eftersom jag är en tant och faktiskt gillar text-tv. så läste jag "man ihjälskjuten i stockholmsförort" och tänkte typ ba "lär ju vara här" och så var det såklart här. dessutom typ mindre än 200 meter från våran lägenhet. det visade sig tom att joel hade hört skotten.

ANYWAY! idag fyller ANNA K 23 ÅR!

hon är världens bästa tjej! :*

[2007-03-31 10:22:19.74]
10:19
det kliar på min mage fast bara på ett ställe.
nu ska jag äta paj, kanske pizza också. nyttig tjej.

[2007-03-30 11:11:38.0]
11:10

"Tarezan_man

Hur är det med dig !kan vi prata om sex me cam på msn eller ? sen jag ska visa dig min stora kuken ! min kuk är 23 cm långt! och sen får du se hur sperma rinner ut!därför fan jag har blivit skit kåt just nu ! jag tycker om snacka me dig på msn gärna !.pusss!"

ja ba: AMEN VISST! JAG GILLART!

14:18
alltså jag hade tänkt att städa, alltså riktig storstädning som inkluderar typ att torka av saker och att göra ugnen fin o sånt, men det var inte lika pepp som jag tyckte att det skulle bli vid 8 i morse när jag bestämde det.

jag lagade mat till mig, eller nja, mer jag är sugen på allt så nu ska jag banne mig äta allt också. det blev mycket ägg, tomater o sånt. nu mår jag illa eftersom det var en sjukt dålig blandning och för att jag blev mätt men kände att det var slöseri att inte äta upp allt. trots att jag är illamående och för mätt så vill jag ändå mer än allt ha en blåbärspaj. gärna en hel.

jag skulle bli en bra tjock white trash-amerikan.

typ såhär.

15:38
nu har jag ätit mer socker än vad man får men det gör inget, jag är gravidtjock så det syns inte. lyckan just nu är att veta att jag inte går upp för mycket (konstigt nog). min barnmorska kallar mig späd, det tycker jag om att tänka på dom dagarna då det tar 5 minuter av trixiga poser för att komma upp från golvet.

19:19
först väntade jag på joel men han tar sån tid på sig så nu väntar jag på csi istället. alltså, hålla på att jobba över på en fredag! usch.

[2007-03-29 09:06:56.0]
09:03
igår när jag skulle sova hade jag ont i magen, idag när jag vaknade smakade det galla i min mun. jag blev orolig men joel tröstade mig. ibland tror jag att utan joel vid min sida så skulle jag ligga och storgrina hela tiden så fort jag skulle få typ ont i lillfingret. jag har läst om det där, det är ingen fara, jag är bara känslig för jag vill att bebisarna ska må bra och stanna inne tills det är dags för dom att komma ut glada och friska.

14:19
idag har jag ätit ett äpple. jag fick det av min lillasyster.
idag har jag åkt fel. det gjorde jag med min lillasyster.


idag har jag ätit glass. det gjorde jag med joel.

[2007-03-28 10:51:10.0]
10:47
idag önskar jag mig så jävla mycket ett brev på posten med ett positivt besked. jag vill ut och handla kläder för jag är för stor för det mesta nu. nya skor behöver jag också, magen krånglar till det mesta och utan den långa skohornet vore jag fördömd till ett inomhusliv. jag läste att min ämnesomsättning kommer att öka ännu mer nu = fira med daimglass!


mammakläder!

12:23
när bebisarna kommer ska jag tatuera mig. joel också. jag ska bara göra ett ankare fast det lär bli hett, joel ska göra en handtatuering med en diamant och våra kidlets namn, jag blev sjukt rörd när han berättade det. aja, nu var det ju städa jag skulle göra, inte sitta här och såsa och skriva skunkisdagbok.

14:45
nu har jag pratat med csn. det var inte så informativt. just nu söker dom på gamla studieresultat fick jag reda på, hon visste inte hur lång tid det skulle ta. vad gör dom på csn egentligen? typ fikar?

[2007-03-26 09:23:13.0]
09:22
jag fick vg ändå så nu kan jag glänsa ett litet tag.

09:44
nu är jag i vecka 29 (28+0 - barnmorskespråk). med andra ord så är jag tvåbarnsmamma om 9 veckor beräknat på att tvillingar i snitt föds vecka 38. 9 veckor är alltså 2 månader och 1 vecka. det är sjukt lite tid kvar och jag har fått för mig att dom kommer att komma tidigare men ja, kan ju ha fel, jag har ju haft det förr.

idag ska vi iallafall kolla på dom igen och jag är sjukt nervös, tänk om dom ser att nåt är fel som dom inte såg innan osv. eftersom den värsta förlossningsskräcken har släppt nu så måste jag ju ha nåt annat att oroa mig över och det är just att kidsen kommer att vara sjuka på något sätt. våran barnmorska har lugnat mig lite genom att säga att jag är ung och frisk så att det inte borde vara några problem men BORDE liksom. ja, borde men så kanske det inte kommer att bli sen. jag måste verka som typ världens mest oroliga människa och det är mycket möjligt att jag faktiskt är det också.

17:14
idag har jag sett en av våra bebisar gäspa.

[2007-03-25 18:29:25.0]
18:27
alltså sommartid + vårdag kan vara bland det bästa som finns.

[2007-03-24 08:48:26.777]
08:40
bright eyes hade ju inte varit helt fel men jag får nöja mig med itunes och i'm wide awake, its morning. och ja, så är det ju.

10:17
snart sommartid.
snart ultraljud.

13:49
HAHAHAHA GUUUD! jag kom precis på att när jag var 14-15 så avgudade jag richey edwards utan att ens lyssna på manics. jag tyckte bara att han var så himla *heftig* och *söt*. nu tycker jag mest att det är pinsamt att jag hade så dålig smak, tur att man växer upp.


what the fuck liksom?!

[2007-03-23 11:32:47.723]
11:23
igår drog jag till hornstull och mötte upp joel som fortfarande satt och jobbade fast klockan var efter 20 på kvällen. vi gick till ramblas som är typ ett av mina favvohak. god mat, billig öl (inte för att jag dricker öl nu men när jag gjorde det var det uppskattat med 29:- för en stor stark) och schysst miljö. vi åt gambas picantes - typ världens godaste tigerräkor i chili och vitlök som dessutom var jävligt starka igår (dvs inte svennestarka utan starka på riktigt), patatas med aioli, nån kycklinggrej med paprika och lök, gröna marinerade oliver (sjuukt goda!), bröd, guacamole och stark tomatsås. det kalaset gick på 181 kr delat på två och vi lämnade kvar mat (det tycker iofs jag var lite sorgligt men jag orkade verkligen inte mer). jag älskar verkligen ramblas och jag saknar hornstull så sjukt mycket. dit vill jag flytta tillbaka men ja, jag är inte miljonär - än. nån dag ska jag vinna på triss och bli rik, det är planen så det är så det får bli.

amis14
Robbie williams eller Justin timberlake?

22:45
fan vad pepp jag blev nu. ska läsa samhällskunskap b och det var bara intressanta uppgifter. kul att komma på det kvart i elva på en fredagskväll. jag har sytt en gardin också. jag gillar våran nya symaskin. den är fin. eheh. jag är trött.

vi har fått barnvagnen idag också! sjukt söt!

[2007-03-22 13:06:54.477]
12:52
jag har hamnat i en babysvacka just nu och känner mig knubbig, tjock, otymplig (mer än vanligt) och helt enkelt bara jävligt tråkig och grå. det händer liksom ingenting. satt precis och funderade om man kanske skulle ta sig ut och gå typ till ace i helgen men kul, sitta där och vara nykter och tjock liksom. jag kan ju knappt röra mig nu, bebisarna trycker skitmycket neråt och jag typ vaggar fram. igår började jag gråta för att ja, allt kändes jobbigt och jag kände mig gnällig och inte speciellt kul att ha som tjej. jag skulle liksom inte stå ut med mig men joel tröstade mig och var världens sötaste som alltid.

dagens pepp får bli öarna som ligger här utanför i vattnet som heter pungarna. det roar mig väldigt mycket.

[2007-03-21 11:45:03.923]
11:42
fan vad opepp det är att sätta sig in i allt som har med föräldrapenningen, SGI osv att göra. kan dom skriva allt så att man förstår istället för att krångla till det med typ amen du kan få mer pengar om det är så och så men bara kanske eller ibland eller blablabla. min hjärna trillar ut i princip.

12:50
just nu lyssnar jag på samma musik som jag lyssnade på våren 04 (när jag gick under benämningen emocrustpop-tjejen, inte självvalt utan valt av andra som inte förstår sig på bred musiksmak och som blev förvirrade). då var jag 20 och blev förälskad i stockholm, ett par månader senare blev jag förälskad i joel och hamnade i stockholm med honom. nu är vi kära och ska få två barn, det känns bättre än något annat. jagälskardig joel.

[2007-03-20 10:14:21.18]


10:07
jag hatar när joel är på jobbet och jag har tråkigt.
borde börja plugga, nästa fredag ska affärskommunikation engelska uppg 1 in och så religionskunskapsuppgiften också. jag borde men jag tänker inte. det är jobbigt att sitta upp nu. min mage är i vägen och kidsen sparkar på båda sidorna. min nya hobby är att lägga fjärrkontrollen på magen och titta på när dom sparkar på den så att den hoppar (ehe, jag har inte så mycket att göra). igår läste jag en massa om förlossningen, om lavemang, om olika positioner osv. jag är faktiskt rätt så lugn inför förlossningen, kanske för att jag vill att våra killbebisar så komma ut och leka med mig och joel och kanske för att jag är så stor och mest bara vill vara liten och inte så otymplig som jag är nu. jag har även upptäckt att jag är klumpigare nu och det kan ju faktiskt vara för att jag inte har sett mina fötter på hur länge som helst.

mono.bilddagboken.se

19:36
har varit hos mvc, idag kändes det lite mer givande än annars fast vi inte gjorde så mycket annat än det vanliga. ligger bra enligt kurvan, väger bra, har fått rätt okej blodvärden, blodtrycket är bra, glukos o blabla är bra. min livmoder är lika stor som om jag hade varit fullgången nu fast det är lite mindre än 3 månader kvar. det kändes som att båda hade vänt sig neråt, alltså ligger med huvudet ner redo för att kunna komma ut på vanligt sätt. får se om det är så på ultraljudet nästa vecka men jag hoppas! jag är lite rädd för kejsarsnitt och jag vill spendera den första tiden i mina bebisars liv med mina bebisar, inte i nån operationssal för att sys ihop och visserligen få ett ballt ärr, men ändå.


[2007-03-19 11:05:07.297]
11:04
såhär ser jag ut inuti fast gånger 2.

muy sexy indeed.

14:23
hittills idag har jag träffat min mamma (som fyller år!), ätit flottig burgare på donken, sett hur det har gått från sol till hagel, sen snö/regn, sen bara snö och sen sol igen på midre än en halvtimma. snart tråkigt läkarbesök som inte kommer att ge mig så mycket, kanske får jag reda på provsvaren iallafall. det är tråkigt att gå till mvc, dels för att jag alltid känner mig så ensam när jag går själv och det sitter en massa par där och typ tänker att stackars henne, hon är säkert bara 13 år och ska ha barn utan att veta vem pappan är osv. iallafall tänker dom så i mitt huvud. sen dels då för att det alltid är samma sak. det enda jag ser fram emot nu är nästa vecka, då blir det nytt ultraljud och vi får se bebisarna igen. det kommer att vara lite otäckt nästan för dom har ju utvecklats massor sen senaste gången.

16:11
levervärden = okej. blodvärden = okej.
jag älskar daimglass. det finns inget bättre. jag har köpt mig en låda, nu vill jag äta upp hela för en liten mini-daimstrut räckte inte.

Inga kommentarer: