fredag, januari 25, 2008

COOKIE, YOU'RE SO SWEET

okej, just nu sitter jag och bak-bloggar och fördömer det faktum att man blir tjock av det man bakar om man inte bakar bröd (det kan man ju också bli tjock av om man äter abnorma mängder men ändå). jag gillar att stå och pyssla, att exprimentera med recept och att se mina kakor, bakelser, ja you name it, växa fram. oftast senaste tiden har det blivit kladdkaka på grund av tidsbrist, kanske inte världens roligaste, dock väldigt gott och speciellt nu - jag gör goda kladdkakor och jag har lärt mig tricket att få dom sådär perfekta som jag vill ha dom. men nu är det ju så, jag försöker hålla mig borta från kakor och godis. jag köpte kakor idag fast jag hade tänkt att göra chokladbiskbiver. jag har inte ätit nån kaka än, in fact, jag har inte ätit godis sen i lördags och då var det så lite att det knappt räknas om man jämför med mängderna polly jag satte i mig innan fastan. anledningen till att jag inte gjorde chokladbiskvierna var för att jag vet hur delicious dom blir och hur svårt det skulle vara att hålla sig borta från dom när dom väl finns där, nybakade och när hela köket luktar yummie.
så, vad ska man göra då? ska man ge efter och bli en tjockis? mjee. jag önskar däremot att jag hade haft råd att baka till nära och kära eller alla som vill ha men det kostar ju att baka, buu. jag önskar att jag kunde få stå och baka hela dagarna, men det ska jag ju sen, om utbildningen blir av. imorgon ska jag nog stilla mitt bakbehov med baklavas, jag har inte gjort det tidigare så jag peppar. om jag gör det så kommer det både recept och bilder, lovar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nog låter du som en bakfantast alltid.
Baka är jättekul, men skulle du inte kunna lägga upp lite recept på det goda och dela med dig?
Om du hinner, det vill säga? /Charlotta