torsdag, januari 10, 2008

IT'S COLD OUT HERE

buhu, jag är förkyyyld! jag snorar som en förstoppad elefantsnabel, dvs inte alls. det är tjockt och sitter så att man bara känner sig tjock i huvudet. nu är jag jämntjock foh sho. men ingen rast och ingen ro, mina barn må vara förkylda också men dom har så mycket spännande att upptäcka så dom tar ingen notis till det. jag däremot som har gjort allt, tuggat på mina sladdar och klättrat på mina bord, vill helst ta det lugnt och vara ynklig när jag är sjuk men icke! jag fick sova några timmar iallafall för joel var hemma och tog barnen själv. tydligen så hade dom varit rätt griniga och taskiga mot joel då, han fick nog inte mycket tid att pusta ut på fast o andra sidan så är det så för mig jämt när joel är på jobbet. just nu försöker jag lära mig att samordna och träna upp mig på att vara på två ställen samtidigt för ibland och nästan jämt så vill en hänga och mysa medans den andra vill ge sig ut på äventyr (gärna vid sladdträsket bakom datorn). jag har iallafall blivit väldigt bra på att bära två bebisar samtidigt.

idag fick jag även erfara att killarna tycker att det är fruktansvärt roligt att bada i baljan nuförtiden. framför allt att plaska så att allt vatten försvinner ut på golvet och även över hela mig. jag tänkte att det kunde ju vra funny att bada dom i vardagsrummet så att jag kunde ha koll på båda två och så att den ena kunde leka under tiden eftersom båda var vakna. när vi var klara så var halva baljan på golvet och andra halvan på mina kläder. jag skämtar inte, jag droppade vatten från mina kläder. men men, dom hade kul och det är väl det enda som räknas. kläderna torkar ju, golvet också, iallafall med lite hjälp.

Inga kommentarer: