söndag, april 27, 2008

AESTHETIC DIALECTIC

igår var jag i skövde, där pratar man jättelustigt. jag skulle ha behövt ha med mig en tolk när en man började prata med mig för det var obegripligt. själv kommer jag från östergötland, som tur är hörs inte det nämnvärt. jag kan inte säga lök, det låter som att jag säger lak (säger joel, så jag får väl tro honom fast jag vet att han ljuger, jag kan visst säga lök). i övrigt säger jag inte äää, jag säger eee. hursomhelst, dialekter är skumt.

på valborg missar jag uppsala-firandet. joel får åka och jag får vara hemma med barnen. det är lite trist men vad gör man? jag får ju gå på spelning sen på kvällen, jag ska se this will destroy you och njuta. jag är ledsen för att jag inte får träffa jonas (men om du läser det här så kommer jag och hälsar på senare om det är okej, du får ta mig till klassiga ställen som palermo och så kan vi ha eget popdisco).


här är jag och jonas för snart 2 år sen. det var en finfin kväll.

Inga kommentarer: