tisdag, april 01, 2008

CRAZY LADY

idag var vi med om en väldigt skärrande upplevelse! jag, joel och barnen hade precis kommit hem från våran shoppingrunda i skäris (vart annars liksom?), jag köpte en tröja på monki som jag blev helt förälskad i! dock fanns inte ett par fantastiskt söta rutiga skor i strl 38 och tydligen var dom slut överallt i alla tusen monkibutiker som har ploppat upp här. på söder ligger dom väl med en gatas mellanrum? hursomhelst, när vi kom hem så bestämde jag mig för att gunga lite med arre för jag har känt mig så försummande emot honom nu när love är så mammig och alltid ska hänga på mig, love har blivit en mum-hog.
jag och arre satte oss alltså och gungade medans joel och love gick tillbaka med vagnen. arvid tyckte att det var jätteroligt och jag också ändå tills det kom en galen tant. först ställde sig hon och kollade på oss och sen gick hon runt och skulle ta sig in i sandlådan. jag var påväg ut då för jag skulle gå till joel. då klappade hon på arre och det är väl liksom inte riktigt ok. sen gick vi iallafall emot våran trappuppgång och då följde hon efter och jag tänkte mest att hon kanske skulle till dom längst ner men nej, hon fortsatte med oss upp och höll jämna steg med mig och arre, joel och love gick framför oss, ungefär en halv trappa. men sen, när hon hade passerat andra våningen och jag vet liksom att det är bara vi och dom nyinflyttade och hon skulle med största sannolikhet inte till dom så skyndade jag mig ifatt joel som hade kommit in genom dörren då.
hon fortsatte att gå upp och så svängde hon av emot våran dörr som jag precis hann låsa innan hon ryckte tag i handtaget! (jag är alldeles uppjagad i skrivande stund, det var hemskt! en crazylady hack i hälarna är inte vad man vill ha efter sig när man har sitt barn i famnen, inte annars heller för den delen).
anyway så ställde hon sig utanför och började skrika en massa jibberish och sen gick hon. jag och joel kollade på henne när hon var påväg ut över parkeringen från fönstret och hon gick och viftade och gestikulerade. wää. hatar crazy people. dom får gärna vara crazy men inte i närheten av mig.

4 kommentarer:

nataber sa...

amen my gosh. jävla idioter till tanter alltså. en ställde sig och skrek på mig på bussen häromdagen. sjuka idioter.. uuh.

Anonym sa...

bor ni i skäris? känner nämligen igen din beskrivning på kvinnan, fast ja har bara stött på henne i vårberg dock. huvvaligen d e inte kul me galna männskor!

perta sa...

näe vi bor faktiskt i vårberg. så hon huserar alltså här? det var första gången jag såg henne och jag hoppas att det även är den enda.

Asplövspuls sa...

men guuuuud vad obehagligt! hatar galningar!!