tisdag, april 22, 2008

MJUKARE ÄN EN SNÖFLINGA I APRIL

hej nu gör jag ett försök till att vara tillbaka! jag har haft massor att göra, jobb, finbesök, våren och mycket glassätande. anyway, efter en hektisk vecka i forum nacka med namninsamlingar och what not så kom anna hit och hälsade på och förgyllde våra liv och även sin egen arm med en apa i dykardräkt med en fez på huvudet. vi har svängt våra lurviga, ätit gott och tagit långa promenader (längs stranden, i månljuset, osvosv, välj själv). mycket uppskattat häng!

idag har jag och joel gått längs söder mälarstrand med barnen, eller ja, dom åkte ju. dom kan gå om man håller i dom men helst av allt vill dom krypa och äta grus = inte okej. vi köpte assöta solglasögon, arvid firade inköpet med att dra sönder sina på ca 2 sekunder men jag tror att det går att fixa. lite häftmassa och lite våld kanske? (för er som inte vet så har jag en gång i tiden försökt att laga en bandare genom att sätta häftmassa på en sladd som ursprungligen var fastlödad. jag vet inte om jag behöver skriva att den fortsatte att vara trasig trots min briljanta plan).

nu håller vi på att göra sushi och sen ska vi äta färska hallon(!) i form av smoothie även fast jag tycker att vi borde göra nån chokladbakelse, kanske en sån som är lite rinnig inuti och toppa med hallonen istället, men ja, jag gillar ju att 'unna mig'.

1 kommentar:

Anonym sa...

vi måste göra något från lakrits, mint och choklad-bakboken nästa gång vi ses!!! viktigt!!