måndag, april 07, 2008

PROKDUKTIV

idag har jag varit produktiv och skaffat mig en inkomst, dvs ett jobb. efter jobbstyrandet så unnade jag mig en liten sväng på stan. jag letar efter en massa som fanns på indiska och som kostade 99,50kr men som jag av någon dum anledning sköt upp att köpa och nu är den inte kvar. efter att jag hade letat så bestämde jag mig för att det var roligare att leta efter andra saker, typ barnkläder. hittade ett bedårande linne på weekday, det ska införskaffas så småningom. sen gick jag till h&m och blev arg. att gå och kolla på barnkläder är som att träda in i sexismens förlovade land. på killsidan hänger det häftiga saker i blått, grönt och brunt och på tjejsidan hänger det söta saker, rosa och röda kläder med blommor, hjärtan och en och annan enhörning. samma veva inne på lindex som förr var bättre på att inte hänga killkläder och tjejkläder utan blandade mer. dom verkar ha gett efter eller skaffat en ny butiksplanerare. hittade en jättefin body på "tjejsidan" som hade puffärmar men jag ska köpa den ändå!

3 kommentarer:

Asplövspuls sa...

men alltså H&M är så jävla cp när det kommer till barnkläder! blir skitarg när jag handlar där. det värsta är att jag köpte en skitsnygg typ..overall till signe (den där gröna som hon kan ha inomhus istället för body..med mp3ritat på) så stod det på kvittot: baby BOY..170 kronor eller vad den nu kostade. LIKSOM? det är så sjukt hur de begränsar vad kunderna "får" och "inte får" köpa till sina barn. flickorna ska ha kläder från flicksidan och pojkarna från pojk. .SUCK. de är så efter! tacka vet jag P.o.p! (inte för att vi har råd att handla där men ur genusperspektiv!)

Anonym sa...

YOU GO GIRL! :D
jag ska fan köpa klänningar till mina barn om det blir kille eller tjej. vadfan gör det för skillnad egentligen? dom växer ju ut skiten direkt ändå :P

Margherita sa...

Men skit i att handla där istället, måste väl vara bästa sättet att få de att sluta ta in så idiotiska kläder.

Det måste väl finnas ok barnkläder till rimligt pris någonstans? Eller? (vad vet jag, är inte mamma)