fredag, maj 23, 2008

INGA - THE SWEDISH AU PAIR

jag skulle bli en perfekt såpoperaskådepelare. jag kom på det imorse när jag stod och pratade högt för mig själv i köket. nu måste jag alltså flytta till usa och bli "inga - the swedish au pair". typiskt att jag inte har någon lust men vad gör man inte, det verkar ju vara mitt true calling.

eftersom joel ska bli tatuerare måste han gå som lärling och eftersom vi har barn så har vi inte råd med det om inte jag jobbar också vilket betyder att jag inte kan gå min utbildning i höst. det betyder även att jag måste fortsätta öva hemma och det betyder att jag kommer att bli tjock. för er som inte vet så ska jag bli konditor. igår gjorde jag världens godaste chocolate chip cookies igen. jag skulle kunna skriva kakor med choklad i, det är inte så att jag gillar engelska kakord. jag ogillar cupcakes och säger gärna muffin. min grej är snarare att samla på engelska matord. jag kan i princip vad allt heter på engelska, med andra ord tar jag upp mitt utrymme att lära med helt onödig information för jag kommer nog aldrig att baka med horseradish, och jag kommer nog inte flytta till ett engelsktalande land. gör jag det så är sannolikheten att jag gör någonting med det i mycket liten med tanke på att det inte är någonting jag använder när jag lagar mat i sverige ens. förresten är horseradish pepparrot.

eh ja, ibland har jag en tendens att surra iväg. jag är trött, det är inte varje dag jag sitter uppe till halv två på natten och pratar i telefon. jag skyller på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det viktigt att han får sin utbildning först?

Sjukt gulliga barn ni har!

perta sa...

det är viktigt för att vi ska ha råd att överleva, så ja. det känns surt men så är det.

tack!

B-b-b-etty sa...

ah, jag bakade precis några plåtar chocolate chips. mitt knep är mindre socker än vad receptet säger då blir dom mycket godare.
muffins och cupcakes är faktiskt inte samma sak. cupcakes är lite tyngre så att säga. muffins är mer smet och cupcakes är ja, tyngre :D
säg koppkaka, det är lustigare.

http://attbakacupcakes.blogspot.com/ bra hemsida