söndag, december 28, 2008

LÅT MIG FÅ FÖLJA DIG NER

vi ser lite frikyrkliga ut, det är vi inte.


jag tog den här listan från mitt nya bloggfynd sunkmamman.blogspot.com som jag hittade genom elinas blogg. det är iallafall en "när vi var ett par"-lista. jag kände att jag ville komma ihåg lite att vi faktiskt har haft en tid då det var bra och allt inte handlade om att dela upp dagar och kämpa på så gott det går med vardagen.

Vad heter ni?
perta och joel
Hur träffades ni? vi träffades på hultsfred på en inflames-konsert som vi inte ville vara på så vi dissade våra sällskap och drog och drack vin. sen träffades vi på lite random ställen i ett år ungefär. han hade flickvän så jag tänkte inte så mycket på honom. sen träffades vi på augustibuller, han kallade mig rätt namn och jag kallade honom lilla hoppi. och då blev jag kär.
Hur länge var ni tillsammans? i 4 år ganska exakt.
Var ni förlovade? nej det var vi inte.
Bodde ni ihop? ja, vi flyttade ihop efter 2 månader. sen bodde vi ihop nästan hela tiden.
Har ni barn? ja två.
Har båda körkort? nej ingen av oss. joel ska ta.
Kommer du ihåg er första kyss? ja, det var på skeppsbar.
Vem sa “Jag älskar dig” först? jag. vi var i västerås, jag var nykter och joel var asfull. vi var på punkfest och åt upp alla makaroner innan alla fulla punkarna la vantarna på dom. då kände jag att fan vad jag älskar den här killen och så sa jag det.
Vem är äldst? joel.
Vilka stjärntecken är ni? joel är född i april, men vad man är då kommer jag aldrig ihåg. jag är stenbock.
Vem fyller först på året? jag.
Vem är längst? joel.
Vem sjunger bäst? definitivt joel. jag kan inte sjunga.
Höll ni i handen på stan? ja nästan alltid.
Kände ni varann innan ni blev ihop? ja, jag var bästis med en av hans kompisar, vi pratade i telefon ibland när vi var fulla, jag limmade på honom en gång på carmen osv.
Vad har ni gemensamt? framför allt våra underbara barn.
Blev du kär i första ögonkastet? han hade tjej när vi träffades första gången men det var något speciellt med honom ändå.
Hade ni någon speciell låt? regnbågar och förhoppningar (en morgon när vi var nykära dansade vi i våran säng till den låten, sen hängde den sig kvar). en hel envy-skiva.
Hade ni stora framtidsplaner? vi hade nog väldigt stora framtidsplaner en gång i tiden. sen glömde vi bort dom för att vi bråkade så mycket.
Har ni gråtit i varandras armar? att vi har och som vi har.
Har ni varit utomlands tillsammans? nej det har vi faktiskt inte.
Vilket är ert bästa minne? när love och arvid föddes.
Vem lagar bäst mat? joel utan tvekan, han är en riktig liten kock!
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? när vi ses så försöker vi ha det bra och umgås. annars så hänger någon av oss hemma med barnen och den andra i våran andra lägenhet.
Gav ni alltid varandra en puss när ni sågs? ja för det mesta.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? jag bodde i linköping och joel bodde i uppsala.
Blev du lätt svartsjuk? från och till. ibland tänkte jag "haha ja lilla stumpan du kan ju alltid försöka" och när det var dåligt så blev jag orolig och därmed svartsjuk.
Ringer eller SMS:ar ni mest? jag ringer nog mest, joel skickar mest sms.
Brukar nån av er prata i sömnen? jag gör nog det väldigt sällan, joel också. men det hände.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag borjade grata nar jag laste inlagget, vad fint skrivet det var.

perta sa...

men åh, gumman! saknar dig :*