fredag, mars 27, 2009

BITTERBLOGGEN BLIR MATBLOGG FÖR EN DAG NOMNOMNOM!


alltså jag gjorde ju min spenatpasta till lunch. det är enkelt att göra och det blir gott som fan så jag tänkte bjucka på det. det kanske ska tilläggas att det är ett icke-recept, alltså jag har inga mått alls när jag gör det men jag kör på med allt tills det smakar som jag vill ha det.

anyways, införskaffa det här:
creme fraiche (jag kör på den vanliga 34% eller vad det är)
vitlök
fryst hackad spenat
frysta ärtor
spiskummin
salt
peppar
fetaost
pasta

okej, koka pastan. och under tiden pastan kokar så slänger man ihop såsen, lätt som en plätt! man börjar med att tina den hackade spenaten i en kastrull med vitlöken, sen när den är tinad så slänger man i creme fraichen och spiskummin, salt och peppar. alltså med spiskummin liksom, ta så mycket du vill ha, jag tar typ i en halv burk för jag älskar spiskummin. rör ihop, låt puttra lite, släng i ärtorna och låt dom tina. sen brukar jag ha i fetaost, icas egna är dyr men sjukt god. gillar man inte fetaost så skiter man i det och vill man inte ha det i såsen utan smulad på pastan så går ju det också bra, jag brukar köra både i och på. när du känner att såsen smakar bra så blanda i pastan i såsen eller häll såsen på. KLART! det är himla himla gott så testa.

3 kommentarer:

idakarinalfa  sa...

oh! det där ska absolut testas någon gång under nästa vecka! ny mat är alltid lika roligt att prova! (:

Sockiss sa...

lät mums.. =) /*tjuvkikaren

charlie sa...

testat.. såååå gott!
creds till dig!