söndag, mars 15, 2009

MELODIFESTIVALEN OCH BEZZERWIZZER

jag har inte barnen i helgen så igår kväll spenderades hemma hos stiffe och annzo med först en supergod middag och sen melodifestivalen. jag har inte direkt hängt med trots att jag har spenderat lördagskvällarna hemma senaste tiden. jag blev lite kär i måns låt för ja, han är ju så peppig, dansar så glatt och påminner om jonas. man vill typ bara klämma honom i dom där små kinderna. men aja, sen fanns det ju ett par låtar till som hade kunnat få gå vidare. det här är alltså inte musik som jag tycker är bra men som är melodifestivaliga liksom.

MEN, big MEN! låten som vann, dvs operadiscolåten, jag förstår inte riktigt hur folk tänkte. ska vi satsa på ett nytt lordi fast för sverige? är låten det nya heta utan att jag vet det? ska alla indiekids som över en natt blev techno-kids i färgglada tokiga outfits börja klä sig i långklänningar och skaka booty till disco-opera på dansgolvet? VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG? gud nu kom jag av mig lite här känner jag.

det jag skulle skriva egentligen var om hur trevligt det var igår, hur fint det är att vara nykter och om hur mycket jag måste köpa bezzerwizzer för det var roligt och jag gillar sällskapsspel/frågesportsspel.

idag ska jag hem till love och arvid, när dom har lagt sig så ska jag få ihop en filt med mormorsrutor. jag har även bestämt mig för att börja trycka nu när joel flyttar ut och jag får vara i min lägenhet när jag inte har barnen. jag är grymt peppad. har redan börjat skissa mönster.

7 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag gillar hur du beskrev måns/jonas :) himla fin bild som dök upp i huvudet! (för en som såg på tropa de elite istället för melodifestivalen)...

perta sa...

tyckte du att den var bra då? jag blev lite besviken :c

Anonym sa...

... och det där med att börja trycka. pax på att vara provdockan! ;D

perta sa...

det har jag ju redan lovat! :)

Anonym sa...

tropa de elite? där i början när dom dansar, där har jag varit och dansat till just den låten! (då blir automatiskt hela filmen bra!) men jo.. jag hade (förmodligen) gillat den även utan den scenen, den var verklighetstrogen...

Anonym sa...

yes yes yes... eftersom jag tänker skippa allt som heter sommarjobb kommer jag och bosätter mig i sthlm i sommar.. jag och kaffebryggaren!

perta sa...

jojo det kan jag tänka mig men jag vet inte, jag tyckte att den var bra men lite lång fast o andra sidan var jag väldigt trött när jag såg den.

LOGGA IN PÅ MSN!