fredag, juni 10, 2011

DET HÄR MED SÖMN


jag kan inte sova. jag förstår inte, jag är ju vaken hela tiden. idag fick jag ca en timmas pensionärs-nap mitt på dagen och nu sitter jag här efter klockan tolv, som i vanliga fall är mitt i natten för mig, och kan inte sova.

så, jag ser redan fram emot morgondagen. eller ja, idag. peppar på att love och arvid säkert kommer att vakna runt sju och vilja spela ds = jag får spela ds och dom vill titta på, äta mackor med ost och nutella (yep, loves bästa morgonmacka) och dricka mjölk ur just det glaset eller den muggen som står odiskat i diskmaskinen så att jag måste diska för hand.

tuva vaknar ju iofs tidigare, men hon har oftast den goda smaken att uppskatta att sova på dagen. obs, ej alltid, ibland gillar hon att köra en "jag är vaken om du inte bär på mig hela tiden, bär du på mig så kan jag minsann sova jättegott"-dag som omväxling. kanske vill hon krydda till vårat förhållande lite, tycker att vardagen har blivit alldeles för påtaglig eller rent av att jag har blivit lite lat och bortskämd med ett sovande barn. jag vet inte, men hon gillar det.

(tidigast av alla vaknar sigge, men han är inte hemma nu.)

barn kommer liksom undan med mycket just för att dom är så himla söta. säger "tack mamma, du är så fin, jag älskar dig!" eller som sigge som älskar att pussas långa slemmiga pussar så att man måste avbryta pussen själv och tuva som tittar in i ens ögon och ler ibland. cuties är vad dom i alla fall, trots att dom inte bjuckar på sovmorgon allt för ofta.

Inga kommentarer: