fredag, juni 10, 2011

MAN TROR ATT MAN VET PRECIS HUR DET ÄR

det här är jag idag. jag har inte tagit någon bild på mig själv på evigheter känns det som. det har bara inte känts så viktigt, och det är lite tråkigt, för även om det bara är bilder på mig så kommer jag oftast ihåg hur jag kände när jag tog bilden och vad som hände i min värld just då. 

så, här är jag. jag gillar inte att le på bild. och i och med att man inte gillar att le så ser man alltid svår ut. jag är inte alls svår, trots att många verkar tro det om mig i början. typ "där går hon och tror att hon är bättre än alla andra" men eh nej, det tror jag alltså inte. snarare tvärtom.

krister trodde att jag tyckte att jag var någon form av punkelit när vi träffades, alltså innan vi ens hade pratat med varandra, och kanske lite efter. i själva verket var jag JÄTTEfull när vi träffades första gången. då blir man nog automatiskt svår. och jag är rätt långt från att se på mig själv som någon slags elit. jävligt långt faktiskt.

andra gången vi sågs så sjöng jag för honom istället. tidigare på kvällen frågade jag honom om han gillade masshysteri, bara för att få lite koll på hur han var (för jag trodde att han var typ macho-hardcore och mest ville ligga med blonda tjejer med stora tuttar, eh liksom, så var det ju inte riktigt) och när han sa ja så sa jag att han bara sa så för att han ville hångla med mig. kan tillägga att även den gången var det en del alkohol med i bilden. men han la till mig på facebook efter den kvällen iallafall, så lite gullig måste jag ju ha varit.

man har ju liksom olika sätt att se på människor, och det är alltid innan man har lärt känna dom. jag vill tänka att jag inte dömer någon men lets face it, jag dömer alla. inte för alltid alltså, det är bara första intrycket och sen visar det sig att det man har trott oftast typ 99% av gångerna visar sig vara helt fel. tråkigt att man vet så mycket bättre egentligen men så tänker man ändå som man alltid har gjort.

Inga kommentarer: