fredag, januari 20, 2012

ÄR NI TILLSAMMANS?

"nej, vi är inte tillsammans. nej, vi bara hänger. alltså jag gillar ju honom och så men...".
sådär lät jag när jag träffade krister. jag lämnade typ knappt hans sida, men ändå så var vi inte tillsammans. jag saknade honom hela tiden när vi inte var med varandra. men nej, vi var inte tillsammans.

jag skrev, jepp skrev, att jag älskade honom. men nej, vi var inte tillsammans. och jag tänkte så många gånger att jag klarar mig själv för jag ville inte bli kär. jag kämpade in i det sista. jag skrev håkan-texter igen, saknade te havs. jag skrev långa rader hanna hirsch, och tänkte på när vi träffades. jag grät när det nästan tog slut. utan att ha börjat på riktigt. fast jag var ju redan kär, men jag höll emot. för jag var så rädd så att det var mer värt att inte bli kär, än att bli det.

jag är ganska jävla tacksam att jag bara helt oromantiskt en dag sa att jag ville vara tillsammans. för det är mitt bästa beslut ever.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fint:)
kan du inte berätta lite om din karl?

slowmotion sa...

åh, bra att du gjorde! och sen.. hur lyder ditt efternamn och sånt dära egentligen?

perta sa...

jag vet bara inte vad jag ska säga om honom riktigt. han rodnar när jag säger fina saker om honom - fortfarande!

johansson. har inte gift mig i smyg eller så, heter bara rostov på twitter.