tisdag, januari 31, 2012

MAMMA IS THE NEW BLACK



alltså jag älskar mina barn. jag gör verkligen det men...
det här med "mamma-mamma-mamma-mamma!" börjar ta knäcken på mig. det börjar på morgonen, jag behöver liksom ingen väckarklocka eller så. klockan sju på morgon så ropas det mamma. sen fortsätter det till åtta på kvällen. helst halv åtta, men lets face it, jag är typ tidsoptimist deluxe.

jag har till och med sagt att dom får kalla mig vid namn, bara för att få lite omväxling. men då fnissade dom bara och sa "men du heter ju mamma!". silly me.

1 kommentar:

Nikki sa...

Skrattade högt till det här inlägget.
ordet mamma är lite uttjatat nu kanske?

Frågar man Hwila vad pappa heter så heter han Anton Eng, ibland ropar hon till och med Anton istället. Men jag, näää.. jag HETER mamma. Annars blir hon sur, om man skulle säga att man heter Nikki t.ex. Och Roky, han har ju börjat prata på senare dagar och mamma-mamma-mamma-mamma är rätt vanligt där också.