lördag, februari 04, 2012

DET MAN INTE VET

saker som jag funderar på:

får ensambarn utbrott?
är dom lugna när dom sitter och äter?
vem bråkar dom med (om dom bråkar)?
går dom bredvid en när man är utomhus?

sånt där som jag inte vet eftersom jag aldrig har haft ett barn. det verkar trevligt från och till.
alltså inte för att jag är missnöjd med mina eller så, dom är oftast underbara och underhållande. lite överallt ibland bara.

mvh/mamma till fyra som är "lite trött" efter lördagsgodisfesten.

4 kommentarer:

A sa...

Hej, du som har fyra och således dubbelt så många som jag - är det så att runt 3-år är en ganska jobbiga ålder? Mycket ilska och utbrott? Du får gärna svara ja på den frågan.

Och gärna säga att det går över sen!

perta sa...

alltså 3 för love och arvid var väldigt många utbrott. 3 och ett halvt också. sen började det närma sig vår och sommar och så slog det om och dom blev jättelugna. eller lugna i jämförelse... :)

nu börjar dom komma in i en ilskeperiod - IGEN! men det har nog med vintern att göra också. och mörkret.

A sa...

Usch vilket hemskt dåligt svar, det ville jag ju inte höra... Men ja, du har nog en poäng med det där med årstid. Sigge blir 3 år i mars, han gillar att vara ute och springa av sig, det gör honom glad men det är ganska svårt just nu.

A sa...

Och det fattas nog en smiley efter det jag skrev om att det var ett dåligt svar!