onsdag, februari 22, 2012

MÄN SOM HATAR KVINNOR

ni vet när man blir så jävla arg och irriterad över någonting och så går man och gnäller i huvudet. det har jag gjort ett tag nu. och ikväll läste jag en grej som fick droppen att inte bara rinna över bägaren lite, mer explodera bägaren.

hur kan män förneka andra mäns våld mot kvinnor och vifta bort det som:
1. det är inte så många kvinnor som dödas av sina män per år, typ bara 17 stycken i snitt.
GAAHOMAGAAAD, vill jag skrika. är inte deras liv värda?
och jag läste om den artikeln som det här var grundat på efter lite snabbt googlande. den var från 2009 och listade alla kvinnor som hade blivit dödade av sina män under 2000-talet. dom flesta hade barn tillsammans, och mördade kvinnorna framför barnen. det här hände senast för ca en vecka sen, då kallades det en "familjetragedi" vilket leder till nästa punkt:
2. hur kan man kalla mäns våld mot kvinnor för en "familjetragedi"??? man förminskar brottet så sjukt mycket, som "naaaaw en familjetragedi".

och så män - som blir arga för att kvinnor säger att det är till synes normala män, män som vem som helst, som begår våldsbrott mot kvinnor.
"gud vilken jävla grotta lever ni i egentligen!!!" vill jag skrika, samtidigt som jag ruskar om dom här männen hårt. det är alltid statistiknissar som vrider allting, hoppar över fakta. får det att låta som att kvinnor överdriver. "nej vaddå, bara 17 stycken som blir mördade per år. nästan samma som inget! vad whinar ni om!?"
ingenting om våld i nära relationer, om mörkerantal, om våldtäkter, om sexuella trakasserier osvosv. liksom vafan, sluta förminska och förneka. och framför allt, skuldbelägg inte kvinnor.

Inga kommentarer: