torsdag, juni 28, 2012

Skansen



Idag tog jag, Krister, Tuvas farmor och farbror och Tuva båten över till Skansen. Det var mitt och Tuvas första besök där ever.


På Skansen finns det massor fåglar. Tuva ville klappa alla och sprang det fortaste hennes knubbiga ben orkade för att fånga fåglar att krama. Hon fick dock nöja sig med att titta, det var också okej.

Det fanns en häst att rida på.

Och en gris. Ett tag trodde vi att vi inte skulle komma vidare för hon skulle rida på den där grisen i en evighet. Tuva = tjejen som är galen i grisar (kanske lite för att hon kan säga gris).

 Pappa samt illbatting vid järven.

Så tittade vi lite på när björnarna badade, och lite sälar som simmade, ett par älgar och en räv, sen gick vi hem. Jag hade relativt nya skor på mig också, det kommer jag inte ha vid mitt nästa besök. Ouch.

Inga kommentarer: