fredag, oktober 12, 2012

Lite BF tack.

Det här med att vintern börjar närma sig, det känns så himla mycket i mig. Tuva vaknade tjugo i sju i morse och jag trodde att det var mitt i natten. Mörkret, så jävla värdelöst.

Och det här med att vara hemma med barn. Alltså, det är jättefint men ibland funderar man på om man är galen/håller på att bli galen.

Jag längtar lite efter vuxna saker, som att kunna äta en hel måltid utan att behöva resa sig, stressa, bli halvdöv osv. Eller att gå på toa utan besök av barn och dinosaurier som biter en i rumpan. Saker som att kunna ligga still och göra ingenting, saknar det väldigt mycket och har ingen som helst förståelse för folk som gnäller för att dom slappar. Liksom vafan, det är ju det BÄSTA som finns! Bara att få välja själv när man ska gå upp är ju sjukt lyxigt.

Nej om man kanske skulle ta och unna sig en dejt snart... En utan barn.

5 kommentarer:

Matilda sa...

Är det inte alltid så då att man aldrig riktigt är nöjd med det man har? Lovar, jag skulle helt klart definitivt byta ut mitt soffliggande och mina sovmorgonar mot att inte ens kunna gå på toaletten pga barn och dinosaurier. Att vara barnfri och ensam osv är faktiskt inte så fantastiskt som du känner just nu. Men jag förstår dig! Jag menar inte detta som något negativt alls :)

perta sa...

Haha jo precis så är det!

Innan jag hade barn så längtade jag jättemycket efter precis det här, och varje gång dom inte är med mig så längtar jag också efter det. Man får ju så mycket fint. Ibland vill man bara gnälla av sig lite ;)

Anna sa...

OMG tell me!
Blev apförkyld häromdagen mådde skit, DÅ hade det känts skönt om det hade funkat att bara gå hem och lägga sig och sova ostört i 2 dagar alt legat med näsdukar i näsborrarna en hel dag framför tv:n. Håller med om måltiderna, då har jag 1 barn, skulle vara fint att sitta ner, njuta och tugga ur hela måltiden i sträck typ. Kanske sova ostört en hel natt mer än typ 1 varannan vecka.
Låter skitbittert när jag läser vad jag skrivit. Men fan att man måste få gnälla lite ibland också!

Anonym sa...

och när en väl är själv och kan sova då sitter en framför datorn/dräller runt grejer i hemmet alldeles på egen hand till alldeles för sena timmen. gäsp.

ps. tänker alltid kommentera från telefonen men det blir alltid fel pga den där kommentarskodgrejen.

perta sa...

Ja det värsta måste ju vara magsjuka, när alla tenderar att bli sjuka samtidigt! :c

Haha ja men man blir väl lite bitter, det är skönt att få gnälla. Det här med att inte sova ordentligt fuckar ju upp humöret en hel del också.

Och ja, jag brukar aldrig ta tillvara på min egentid. Antingen går jag ut = blir sjukt bakis och mår dåligt, eller så gör jag ingenting och får ångest över att göra ingenting fast det är precis det som jag har längtat efter. Som sagt, aldrig blir man nöjd ;)

Och det här med koden, kan man ta bort den? Jag visste inte ens att jag hade en sån till kommentarer :c