lördag, december 29, 2012

Barnvagnshelvetet

Hur tråkigt det är att leta efter en ny barnvagn som passar oss? Såhäääääääääääär tråkigt.
Alltså på riktigt, man måste ju typ gå en universitetsutbildning i barnvagnskunskap för att klara av att välja rätt. När jag har läst på om varje vagn som jag ens har tänkt lite på så har det varit något som har varit fel.

Först och främst så vill jag ha svängbara framhjul, ställbart handtag, och så vill jag ha en varukorg som inte sitter helt under vagnen. Så tänker jag att suffletten inte får vara för kort, för det är ju sol ibland. Och en båge vill jag ha för det gillar Tuva, och så får den inte vara för trång eftersom jag tänker att hon ska kunna ha den tills hon typ inte ska ha vagn längre. Och den får inte vara för skranglig, men inte för bred heller.
Har försått att Bugaboo Cameleon är bra, men samtidigt så tänker jag att dom är ganska dyra.

Och jag som inte ens skulle ha en rymdskeppsbarnvagn, jag ville ju bara ha fina retrovagnar.







Som den här vagnen som vi hade till Tuva när hon var bebis, så himla fin!


Ja, oy vey, pust och stön osv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

mobil.blocket.se/stockholm/Brun_Bugaboo_cameleon_2011_med_tillbehor_44598364.htm?ca=11&w=1 blocket!

Anonym sa...

city mini GT!
Dock är korgen under liten... Men annars SVIN BRA!

Anonym sa...

Är det omständligt med retrovagnar? Väntar barn och har köpt en gammal emmaljunga (som bilden) som jag hoppas ska funka.

perta sa...

Nej jag har haft två som jag har tyckte väldigt mycket om. Min första var ganska stor vilket kan bli knepigt i kollektivtrafiken, men min andra, den på bilden, var helt perfekt. När Tuva ville börja sitta så hade vi en sele i vagnen, den kunde kännas lite jobbig ibland eftersom man knäppte den i ryggen.

Svängbara framhjul är smidiga att köra med om man inte kan köra vagnen med båda händerna, som när man håller 3 andra barn i en hand samtidigt ;)