onsdag, december 26, 2012

Ganska mycket jul

I år så var gossebarnen hos sina pappor på julafton så vi passade på att fira nu i helgen som var. Som vanligt var vi ute på landet hos mina föräldrar. Moster Sandra kom också dit!

Och tomten kom! Love och Arvid fick bland annat en massa lego, lite tv-spel, kläder och playmobil. Sigge fick precis det han hade önskat sig, nämligen "Bilar. En massa bilar." (och kläder, dinosaurier och playmobil men småbilarna var bäst. Han typ morrade om någon kom nära dom).



Och det här var ju Tuvas första riktiga jul, så hon var lite rädd för tomten tills hon märkte att tomten hade med sig saker som man ville ha, typ en stor Totoro och Pippi-docka + lilla gubben, plastdjur, kläder osv.



Sen på kvällen när barnen var nattade var den här mamman mycket trött men glad.

I måndags firade vi jul med Tuvas farmor och farbror och Tora. Vi åt god mat, delade ut paket och Tuva höll låda som hon alltid gör. Då fick hon klossar, plastdjur och Lilla Anna-böcker som vi har läst ca 100 gånger nu pga Tuva älskar Lilla Anna och så tycker hon att Långa Farbrorn är väldigt lik hennes pappa = bra.

Och igår firade vi jul med Tuvas farfar och bonusfarmor. Åt bullar och igen - fler paket att öppna. Vid jul märks det verkligen att vi är en stor familj.

Idag skulle vi vila men vi hamnade på Ikea istället och fick med oss en ny soffa hem vilket känns så himla värt eftersom vår gamla håller på att förfalla. Vet inte om jag kommer att känna att det är lika värt imorgon när jag och Krister ska bygga ihop den dock. I vanliga fall brukar det sluta med att jag hittar ett par extraskruvar och sånt när jag är klar som jag snabbt avfärdar som "reservdelar". Såatte.

Inga kommentarer: