onsdag, juli 07, 2004

SAVE US FROM WHAT WE ARE

oh. i söndags susade jag hem på min turkosa cykel. från vidingsjö till ekholmen i regn prydligt påklädd i lila regnjacka. det var annas o den räckte ner till mina knän ungefär. trots regnjackan blev jag lite blöt om mina ben. det blev en förkylning o lite feber o ont i kroppen. nu, 3 dagar senare börjar jag må lite bättre. hostar fortfarande snor o är allmänt sexig.

var med mamma på stan idag. i norrköping. fick en skiva med explosions in the sky från vaxkupan. mamma tyckte att han i kassan var söt. "en grabb som skulle passa mig" sa hon. jag var mest glad för att han sa att det var en jävligt bra skiva. känns bra när folk tycker att man har bra musiksmak. det händer inte så ofta. oftast är jag den där popnörden även fast jag lyssnar på emo/scremo mest. folk hör ingen skillnad liksom för att dom har bestämt sig för att det är dåligt. o jag lyssnar inte bara på emo. explosions in the sky är väl inte emo ändå. o jag tycker fortfarande jävligt mycket om hc, grind o sånt. hur som helst. tänkte inte så mycket på hur han såg ut. mamma sa att han tittade mycket på mig. det var nog inte så, var nog mest mamma som ville att det skulle va så. mammor, hihi.

linköping vs. norrköping.

linköping: + skylten, sportif (mest för att titta på vans), platens.
norrköping: + vaxkupan, vegas, vackrare stad, o strömparken.

21:50
jag tycker om ost. mest på pizza. därför kan inte jag bli vegan. jag försökte men det kraschade. jag har ingen disiplin. får flytta till ett land där dom har äcklig pizza. finns det ett sånt land? isåfall ska jag flytta dit. vill någon annan pizza/ost-älskare som känner sig lite illa till mods egentligen men glatt äter pizza ändå flytta med? nä. london får det bli. nu har vi ju en plan hihi. tusen pix/ dag o sen är den fina fisken.

jag har varit duktig idag också. har sökt jobb i linköping, göteborg o malmö.

när jag säljer min lägenhet så får jag pengar. mycket pengar. då ska jag köpa en dator o dom vansen jag vill ha. o skivor. massor med skivor. kanske en ny lägenhet om jag beslutar mig för att flytta till norrköping. där finns det billiga. kanske 50tusen för en 1:a. man vet aldrig. så var det i höst iallafall när jag letade men aldrig hittade o bröt med hela mitt gamla liv. idag när jag var i norrköping, usch, det var jobbigt. alla minnen o allt från förr. finns nog inte en plats i den stan som inte är oberörd. du o jag finns som filmer på väggarna o i gatuhörnen finns skuggor ifrån allt förflutet och det gör ont.
kommer det någonsin försvinna tror du? eller var det som jag sa? det finns bara en som är meningen o man hittar den o tappar bort den för gräset kanske är grönare eller tårar, slagsmål o skrik väger tyngre än tyngst o tillslut orkar man inte mer. jag orkade inte mer. varför saknas du då?

1 kommentar:

jessica jones sa...

det finns ju veganost och veganpizza, så slipper man löpe på köpet :)