torsdag, april 14, 2005

asleep in the arms of the machines.

01:07
nej, nu är det dags att jag skärper
mig o slutar vara sepe.



13:57
okej jag fick ingen klippning igår
men idag ska jag iallafall få både
klippning o screentryck. eller få o
få. jag ska köpa screentryck-grejer
för en sådär tre tusen kronor ungefär.
klippningen byter jag emot ett ligg,
möjligtvis två. hoho.



16:58
jag har attitydsproblem. o inte en
enda klocka går rätt. jag kommer
aldrig hinna med tunnelbanan.
jag förstår inte varför jag inte bara går
till liljeholmen, det tar liksom två min
med tåget. kanske för att jag inte hittar
möjligtvis..






22:05
jag vet inte varför men jag har börjat
bli bitter på kvällarna o antagligen
värsta tjurfittan o fast jag är helt
medveten om det så gör jag ingenting
åt det. ibland känns det som att jag
är fyrtio år ungefär o gift.






somewhat like a way out [2005-04-13 12:22:13.0]


12:17
åh, idag ska joel klippa mig, snart
har jag inget hår kvar kanske! men
det kan inte bli värre än nu. det
ser ut som att jag har en liten hatt
på mig så fort jag har sovit lite.
på lördag fyller joel år också o
jag har ångest över vad jag ska köpa.
han är ju så pickypicky. nej, jag tycker
inte om färgtryck, nej jag tycker inte
om dubbeltryck. jag hade hittat en
skitfin tischa men nej då. nu får jag
hitta någonting annat.

[2005-04-12 14:00:42.0]


13:55
alltså jag vill bara komma igång
o göra någonting. men jag orkar
inte söka jobb. herregud liksom,
jag orkar ju knappt gå till affären.
kanske för att mitt hår är så fult
idag. idag ska det tydligen komma
upp bilder ifrån festen i lördags.
det ska bli spännande har jag hört.
jag kommer inte ens ihåg att jag var
med på bild. just nu ser jag iallafall
korkad o knarkad ut. o idag bar vi ut
kanske femton påsar med sopor. det
luktade spännande må jag säga.

16:43
pepp!
snart får jag träffa krisse o det
var fan mer än ett år sen så det
är liksom på tiden!

jag saknar anna också. fast henne
kanske jag får träffa snart. oboj!

[2005-04-11 14:40:30.0]

14:29
det var kalas i helgen o det ägde trots att jag inte kommer ihåg så mycket. jag hittade en truckerkeps som fick vara substitut för mina borttappade skor o min borttappade väska. sen fick jag visserligen tillbaka mina skor+väskan men truckerkepsen hade blivit min käraste ägodel, ungefär som emma o hennes röda tändare, trots att jag inte ens tycker om sånna saker förutom på joel då för han är minsann het i truckis vare sig han vill eller inte. den var min helt enkelt o jag vägrade ge upp den. sen lämnade jag den hos emma för jag ville inte ha den alls lika mycket när jag var nykter.
kalaset var himla trevligt, jag var himla full o somnade på golvet o sen i sängen när folk påpekade att man inte kunde ligga på golvet eller så var det nån som hade spillt på oss. hela jag var blöt iallafall o det var joel, som var min sovkamrat, också.
jag hittade även en falsk femhundralapp som jag var helt peppad på att betala taxin med fast den bara hade färg på ena sidan o dessutom var den blöt o trasig.

om en vecka blir det kryssning!

17:22
linköping påsken -05.
platens är haket.


anna, toksöt som vanligt.


emelie o frank, det var dans o ghetto.

vi flyttade ju också.

vi har det gött här i hornstull, joel o jag.

21:01
artishard 2005-04-11 19:42
"attans!
jag som ville ligga med dig, å nu läser jag att du inte ligger med folk lixom! halla! vad är det för stil?"

haha, jag visste väl att det fanns nån! high five johan!
i was falling upon my knees mon amour [2005-04-09 00:47:50.0]

00:44
tänk, det finns säkert några som vill
ligga med mig. haha. synd för er för
jag ligger inte med folk.

p.s. om man blundar med ena ögat är
det lättare att se tangentbordet. d.s.

00:52
jag o the plan har fest idag!

13:14
det borde finnas alkolås på skunk.
skulle ju bara dricka en öl o sen
blev det typ sex. eller jag tappade
räkningen. jag skulle ju spara mig
till ikväll ju! wtf.

17:21
nu vill jag att joel ska komma hem
så att vi kan åka till uppsala för
det är fest o jag vill dit. men han
kommer ju aldrig hem. han har säkert
glömt mig som vanligt. okej, det var
en gång men ändå! jag vill inte
glömmas bort sådär igen.




i lie and cheat to stay right here [2005-04-08 00:21:36.0]


00:20
pepp! den 18:e ska vi på kryssning!
i love it må jag säga.

00:52
jag älskar ebay också.

15:19
knark: ebay. nu har jag suttit i flera
timmar o om jag ska fortsätta såhär så
kommer jag att vara ruinerad om en vecka.
fast iofs känns det värt med en tshirt
för typ sju spänn. oh i love you ebay.

16:25
<- varför blir jag alltid kär i sånna
där tshirtar för? det är liksom en uggla
som säger i hjärta nightlife! men ändå.
det är för att det är vår. jag blir
alltid galen när det är vår.



[2005-04-07 12:51:23.0]




12:47
jag önskar att jag slutar att vara såhär cp. nu ska jag gå o skeda min karl. åh baby. jag älskar dig! jag vill köpa kläder idag också. kläder brukar trösta mig nu för tiden. o prylar. prylar funkar också finfint. jag tror att jag håller på att go bananas.

21:04
alltså det känns som att skunkdagböcker mest är fyllda med a) så här mycket öl dricker jag o b) mitt liv är så himla fab. men hey, jag tar nog priset. idag har jag beställt klädkataloger för att jag aldrig får någon post o så dricker jag folle framför datorn samtidigt som jag läser andras skunkdagböcker. whee! jag måste ju säga att livet känns förjävla pepp nu. o sen för att toppa kvällen ska jag o joel gå till mathaket inatt när han kommer hem ifrån jobbet eftersom han jobbar övertid, drama, o säkert kommer vi köpa körv. fan vad fint allting är. jag behöver nog komma ut ett tag tror jag. eller skaffa mig ett jobb typ. men jag är så omotiverad. det är så himla jobbigt att söka jobb o så iallafall inte få dom sen. buuhu. eller så.

21:58
nya sigur ros bilden, kanske tatuering nr två?

[2005-04-06 15:16:46.0]

15:16
åh, äntligen tillbaka på skunk!

15:25
förresten har vårat internet tydligen funkat
jättelänge men inte i xp så vi fick byta
tillbaka till win98. o så har vi en propp
i våran kökssak så vi kan typ inte använda
köket o idag har jag stått o pumpat med en sån
där pump som man rensar med men det gick också
åt helvete förutom att jag skvätte äckligt vatten
på mig. fast jag var nog ganska het trots allt.

16:19
jävla snopp, alla mina bilder ligger i xp.
inte i win98. dvs att om jag inte kan gnugga
min mosiga klump o hitta på en lösning så
kommer inte linköpingsbilderna upp. ohno!
åh på lördag är det festernas fest i uppsala.
jag längtar så det spritter i kroppen.

20:17
snart kommer jag att glänsa i en soviac-tee.
nu dricker jag öl också för att det är så
himla gott o för att vi inte har någon mat
hemma o öl är ju ungefär som flytande bröd.
det vet ju alla. ååh, jag är så ensam ikväll.

23:28
vi har skaffat bredband. det vore ju fint o så
om det hade velat funka i xp. mina bilder ligger
i xp, vill inte funka i win98, dc++ vill inte
funka som det ska o nu ska vi inte ha det heller
för att det är för lite plats på den här
hårddisken. så "hej jag heter petra o jag ska
betala sådär 400:- i månaden för att skunka".

jag vill bara sparka skiten ur livet just nu.
försökte dricka folköl nyss också men det gick
ju också åt helvete. inte ens godis kan trösta
mig o jag o joel bara biter i varandra o morras
för att jag är cp i huvudet o hatar allt just
nu. jag vill bara sluta o va cp o bli glad o
pussig igen. det är ju vår o jag borde känna
peppen men sen i måndags har jag bara velat,
som sagt, sparka skiten ur livet. tack o hej.

[2005-03-28 00:03:15.0]

00:00
äh. jag är en tönt.
o så lider jag av
humörsvängningar.

13:39
jag tror att jag vill åka hem nu.
linköping är tråkigt o jag vill
helst hem o lägga mig under täcket
som luktar passionsfrukt o lyssna
på håkan/welcome the plague year/
mihai edrisch. mest på håkan faktiskt.
fast jag ska nog stanna. det blir
nog öl ikväll med mackan o eddie.
o kanske therese om jag frågar.
kanske blir pepp ändå. nu är jag
mest tjurig tror jag, kan inte riktigt
placera hur det känns, det känns bara
jävligt. o joel har försvunnit också.

[2005-03-27 21:44:22.0]

21:34
i'm bored.
jag är faktiskt ganska trött på
linköping nu trots trevligt
sällskap o allting. det är staden
jag inte trivs i längre o så saknar
jag sängen o joel då förstårs.
sen när jag väl är hemma kommer jag
sakna linköpings-hänget. det vet
jag. men snart ska jag ta mig till
karlsson i götlaborg o hälsa på
o så ska jag tvinga anna o emelie
att komma till storstaden o hänga
med mig.

jag har hittat min hemnyckel nu som
jag trodde hade kommit på villovägar
efter i fredags. det visade sig att
jag helt enkelt hade lagt ur den hemma
hos mamma o pappa. två dagars ångest
för ingenting. tummen upp!

idag var det himla trevligt.
först togs mongogruppen ut på
svartkorvsgrillning o sen hängde
jag med mamma på ikea. åh så jag
har saknat ikea alltså. nu har
jag köpt tvåhundra sugrör till joel.
för att jag kanske är världens bästa
tjej ibland. till mig själv köpte jag
en orange t-shirt. jag har drabbats
av min årliga vårsjuka när jag köper
färgglada kläder. förra året köpte jag
ett gult linne. nu har jag färgat det
svart o tappat bort det. för att jag
är så himla bra på sånt då.

22:01
jag ville inte veta men jag frågade o nu vet jag fast jag inte vill. o så trodde jag att jag inte skulle tänka på det längre, jag hade bestämt mig för att inte tänka på det alls, men nu gör jag det iallafall o sånt där spelar ingen roll egentligen men det är iallafall ingenting man vill veta för när man vet så spelar det roll. iallafall en liten jävla roll o man vill inte veta så varför frågar man saker som man inte vill ha svar på? för nu undrar jag vilka dom är för att jag inte har någonting bättre för mig o så tänker jag att det kanske är någon som jag inte alls tycker om bland dom o så vill jag helst av allt bara klippa bort mitt huvud. men imorgon kommer det att vara bra igen, imorgon kommer jag inte att tänka på det längre. jag tror minsann att linköping har en stor ångestframkallande effekt på mig. iallafall när jag är här själv o det inte är en massa alkohol o fest inblandat.

[2005-03-26 18:09:36.673]

18:02
jag hade så jävla kul igår!
det var pepp att träffa anna,
emelie, frank o therese igen.
o nu har jag provat sånt där
läppglans som ska göra så att
läpparna svullnar också. hörde
rykten om att jag var jävligt
packad igår också. jag tyckte
mest att jag spelade bort pengar
men bilderna visade att jag hade
dansat en himla massa också. spännande.
bildbevisen från utekvällen kommer
snart upp. det lär bli härligt!

idag har jag haft bakfyllan ifrån
helvetet. jag luktar nog mys också
efter utekvällen o natten på mattan.
rummet luktade sunk o festival efter
mig, anna o emelie. oboj!

18:55
nej. nu ska jag ta o sluta.
jag vill till karlsson även
kallad klumpen. så nu ska
jag helt enkelt styra upp
det. tjarrå.

[2005-03-25 11:35:44.443]

11:33
åh ljuva morgon!
jag vaknade alldeles för tidigt.
sen upptäckte jag att mitt ena öga
har svullnat. jävla allergiskit.
jag ser galen ut nu.

[2005-03-24 20:47:25.81]

20:37
just det ja, linköping är inte alls en
trevlig stad. fast det var kul att träffa
mamma o pappa o imorgon blir det slir med
gamla flammor som anna o therese o det ses
det verkligen fram emot. slir är alltid pepp!
just nu sitter jag mest o saknar joel.
det var ju trots allt kanske sex timmar sen
vi sågs senast liksom...

idag har jag spenderat dagen med emma o jag
har gnällt en himla massa för jag har varit
hungrig o bakfull minsann. igår var jag packad
på carmen o det var himla fint faktiskt.
så missade vi sista tunnelbanan hem för jag var
minsann tvungen att köpa en mozzarellamacka o
det kunde inte vänta tills vi kom till 7eleven
i hornstull inte, jag var tvungen att ha en på
direkten. så det blev taxi o ännu en stackars
taxichaufför fick höra mitt livs historia.
aah, det är så himla fint att vara jag.

hejdå.

21:09
nu börjar jag bli grinig. jag trodde inte att
det skulle bli så farligt att vara utan joel
men det börjar redan bli tråkigt. han är så
mjuk o fin. usch! o så kliar det i ögat också.
jävla skit! o så är jag snorig o hundarna bråkar.
jag vill kela med den mjukaste o finaste i världen! bajsskit.

21:37
jag har tråkigt. jag vet inte vad jag ska göra
o min pälsallergi börjar sätta in o jag ångrar
att jag inte träffade therese idag ändå o tog
en öl. nu hade det varit kul men nu är jag långt
borta ute i ingenstans o saknar min korv hiskligt
mycket för jag vill ha honom nu o vara där han är.
det kommer kännas bättre imorgon tror jag.
idag har inte alls varit speciellt kul. jag har
varit bakfull o trött o torkat mina dreads
jättelänge o sen tog jag o emma oss ner på stan
o brottades med miljoner människor eftersom alla
tydligen var lediga idag o hade fått lön. o så
var det säkert en himla massa turister också.
turister går sakta och lyckas liksom zickzacka
sig fram. sen hade jag tusen saker att bära på
eftersom jag är den snällaste storasystern i
världen o köpte ost till min lillasyster för 259kr.
det får man ganska mycket veganost för trots allt.
sen hann jag knappt träffa joel innan jag åkte
heller. det blev typ pusspuss jag älskar dig, hejdå.
så fick jag skynda mig jättemycket till mitt tåg
o självklart fick jag sitta åt fel håll också.
imorgon ska det bli fest liksom o jag kanske tar
mig en tur till ikea eller nåt om jag orkar då.
kanske borde ringa o prata med någon istället
för att sitta här o skriva i dagboken.
joel är väl packad nu iofs så honom ska jag låta
bli o ringa till men äsch då.
så är jag kissnödig också.

fast det är vår iallafall.
o jag är kärare än kärast!

23:24
jag vill inte vara ensam längre.
jag vill vara salongsberusad i trevliga människors
sällskap. som igår. jag blir så himla dramatisk
o ledsen när jag är ensam när jag egentligen inte
vill vara det. o kärleksfull. jag vill skeda i
den bästa skeden i världen.
jag älskar att sova med dig.


åh. jag är så lam.
skjut mig.

[2005-03-12 19:50:41.81]


19:48
jag skulle väl säga godmorgon världen!
så här yr är jag när jag vaknar.
en riktig pudding!

snart ska det drickas öl.
fina fisken skulle jag då säga.

[2005-03-11 00:40:13.383]

00:39
nu är jag hemma igen.
o dom brevid oss var så trevliga.
en öl blev två öl osv.
i love you pie joel.

PIE!

15:55
idag har jag lyssnat på håkan precis hela dagen.
den nya skivan är fin skit minsann.
+ att jag har roat mig i min favvo-grupp!
kan det bli bättre?

o snart kommer sunk-karln hem o kelar!
alldeles naken o fin då om jag får bestämma.

23:43
det var trevligt ikväll men jag gav upp tidigt.

[2005-03-10 12:49:03.443]


12:43
det började fint imorse.
eller gå upp-tid.
kel med lilla kissen, min älsklings paj joel.
konstiga fönstermätar människor utanför fönstet.
sen gick joel till jobbet.
o jag åt ostmackor o satte mig vid datorn.
så blev det múm o håkanbråkan ur stereon.
o fina hatmeddelandet i gruppen.
men det rör mig inte.
det nuddar mig inte ens.

13:22
pepp! nu drar jag o johan
in till stan o gör stockholm.
+ att jag lägger upp ännu en
jävligt svår bild. men som jag
säger, det måste vara för att
jag lyssnar på håkan hellström
också. o lilla handen är med igen.

[2005-03-09 00:28:45.07]


00:23
åh! öla med tomas ikväll o det var fina fisken!
o så träffade jag våra grannar också.
dessutom är jag världens finasdte flickvän.
jag köpte med falafel hem till mig o joel.
fast han karln spm stod där var elak. han sa typ falafel när jag skule beställa o sen beställde jag falafel o så vidare. nejnej.
o det var kvinnodagenb o sådär o polisen gick efter men ack skitsamman.
jag öär för sööt! ohhja.
o så har jag köpt en flasshhig kamera som joel också tyckte var fin.
det är bra för att det är ju honom jag kommer att gå till o grrina när jag inte förstår hur min kamera funkar.
så får han hjälpa mig.
fast han vill inte klippammig hur mycket jag än tjatar. ohhhja. men han tycker att jag är söt nu men jag här bara långhårigh o sådär o hatar mitt hår maen han förstår inte. inte alls. wheeeh.

tack o hej´.

00:28
dett där med storleken var svårt att få till.

12:49
godmorgon världen!
jag hade kul igår märker jag.

13:49
hej igen världen.
idag har jag lekt med min kamera.
o photoshop fast det är krångligt.
egentligen var jag bara bitter o det kliade.
på bilden då.

o om ni har missat múm så dö! dö!
dvs om ni inte kollar upp dom då.

15:43


16:08
oboj, kall falafel ifrån igår.
och salvation for an angel.
och 7th heaven. på en gång. åh!

[2005-03-08 13:30:32.393]


13:27
idag har jag redan lyckats smälta en stekspade.
det får bli den andra på mindre än ett halvår.
man kan ju undra vad jag har emot stekspadar.
äntligen har det blivit lite rabalder om saker o ting.

15:01
jag skriver såhär istället.
mihai edrisch - tack.

17:21
det sticker ombehagligt i min arm nu.
undrar om det är för att jag är elak,
o för att jag var full när jag var femton.
idag: múm - green grass of tunnel.
jag hjärta dc++

[2005-03-07 08:03:59.083]

08:02
det var längesen jag var vaken såhär tidigt.
usch. jag är glad att joel inte börjar jobba
vid den här tiden jämt.

f.ö så är mitt äppelte det finaste som finns.

08:50
det här är alldeles för tidigt.
o jag har tråkigt.

09:16
fan vad irriterande!
det ligger en jävligt bra låt i datorn som jag
laddade hem fast det står bara låttiteln o det
är ingenting som jag kan placera så nu kommer jag
att spendera hela den här dagen med att försöka
lista ut vad fan det kan vara för band.
jag laddade ju hem hur många låtar som helst
i fredags liksom.

dessutom undrar jag hur jag ska få mat idag.
min skräck att gå utanför dörren själv som har
hängt efter mig i ett par månader har visserligen
blivit bättre nu när jag har kontroll över min
kropp igen men det känns fortfarande lite jobbigt.
jag kan gå ut om jag har något ställe att gå till
men att handla känns ändå jobbigt för jag vet
inte vad jag vill ha o så tar det lång tid.
blahbla.



sen funderar jag på om man är tjock om man funderar på att åka till linköping o hälsa på bara för att få äta pasta på bästa pastahaket ever?
dom har världens finaste salladsbuffe till pastan också med blomkål i marinad typ som är att dö för.

o det är typiskt för jag vet inte om jag är alls peppad på converge längre fast om jag inte åker o ser dom så kommer jag säkert att ångra mig. dom gjorde ju trots allt en kick ass spelning i sthlm förra året som lätt var värd.

10:06
min dagbok börjar bli lite väl över-pretto.
men jag har ingenting att göra om dagarna.
jag är arbetslös o lat o joel jobbar.
kanske skulle kunna sysselsätta mig själv men nej. helt enkelt för lat o för uttråkad för att orka. toppen!

12:05
jag saknar den fina tiden med sjömanscrust!
anna o jag kanske var hetaste hetast också.

12:31
jag saknar även mina stora bröst. mina har återgått till den normala storleken men nu kan jag ligga ner utan att nästan börja grina o joel tycker om dom o det är det som räknas.

12:54
det slog mig precis hur mycket man får reda på om folk när man läser andras skunkdagböcker. jag tänker inte ens bry mig om att fråga för jag vill inte veta någonting om det här. det verkade så konstigt en del. för jag hade hört någonting annat. jag måste sluta o tänka på saker som gör en dum i huvudet o sluta skriva om det i min skunkdagbok.
men jag har börjat knarka min skunkdagbok. jag har ju inte så mycket annat för mig om dagarna.

[2005-03-06 20:40:52.573]


20:39
jag har haft en så jävla fin helg i uppsala.
tack o hej!

Inga kommentarer: