torsdag, maj 12, 2005

CROSS OUT THE EYES

14:04
ikväll ska vi på studentskiva!

14:18
btw, stimorols nya vanilj/mint-tuggummin
är så jäävla fina. vilken tur att man har
en karl som har världens finaste jobb så
att han får en massa gratis grejer. 32
askar vanilj/mint-tuggummin. gött mos!

[2005-05-10 13:01:47.0]

12:50



you think it's getting smaller? it's
been that way for quite some time now.


först hittade jag min thursday-skiva
men nu är den såklart borta igen. jag
tappar jämt bort saker så det är tur
att jag har joel som hittar allt åt
mig igen. det är fint på vägarna på
nätterna minsann. o mackpersonalen är
himla trevliga. mer utflykter tack!

[2005-05-09 19:39:25.6]

19:30
okej jag ska gifta mig med laptopen, jag är kär!
igår plöjde vi genom family guy, dodgeball o the
machinist. skitbra. jag är in love! <3

ikväll kanske jag ska ta mig till carmen o
hänga gäng. får se om jag tar mig iväg, jag
är ju trots allt ett latarsle. fast o andra
sidan är ju öl förädande gott. egentligen
borde jag inte eftersom jag när jag nyser
så nyser jag ut mina lungor genom halsen
ungefär. det är iallafall så det borde
kännas om man nu faktiskt skulle göra det.

förresten fick jag reda på att mitt kort hade
gått ut fast jag hade inte fått ett nytt. nu
får jag vänta en vecka till. uschlanbuschlan.

[2005-05-07 13:20:24.0]

13:14
gaah! jag håller på att bli sjuk.
fast iofs är jag världens bästa
på att kurera mig med äppelte. jag
ska inte bli sjuk, det är ju vår!
idag ska vi grilla fläskfile. fast
iofs så är klockan över ett o alla
här ligger fortfarande o sover för
att om var vakna till sådär sex imorse.
det var visserligen jag med eftersom joel
klättrade upp i sängen o var skitpackad o
började anstasta mig o krama, pussas o
klängas. fast det var trevligt, han var
jätteglad o pussig o sånt uppskattas jämt!

13:22
förresten vaknade jag av att jag grät igen.
jag drömde att joel o jag var tillsammans fast
joel var en fisk, typ hitta nemo style, o han
kunde hoppa mellan olika skålar o sådär. så
hoppade han ner i en skål med en köttätande
fisk o så skulle han hoppa vidare men så kom
han bara upp på kanten o så gled han ner igen
o den elaka fisken åt upp honom. jag undrar om
jag är bitter på mig själv för att jag har börjat
äta kött igen eller nåt sånt..

btw har vi världens bästa laptop med widescreen
som jag har som mitt barn. åh vad jag älskar den,
snygg är den också. precis som pie!

[2005-05-06 01:36:43.0]


01:28
det var kul på carmen, söderkällaren o
medusa igår. medusa var ju iofs sådär.
jag fick komplimanger o ett kärleksbrev
också från en okänd karl som vi delade
bord med. haha, jag måste ha varit stilig
igår. himla full var jag också. men kul
var det iallafall. o imorgon far vi till
nyköping. självklart har vi latat oss idag
o struntat i att trycka tishor o patches.
surprise, surprise. fast vi gick på promenad
o det var så himla fint. o på lördag dvs om
vi orkar så ska vi grilla i högalidsparken.
världens bästa att ha en stor park precis
utanför porten!
btw, vi har en silverfisk inne på toan.
imorse när jag såg den så var jag himla
bakfull. jag döpte den till earnie o
tyckte att det var jättekul. tyvärr var
jag lite väl ur form så jag fick liksom
inte ur mig någonting till joel så jag
låg o skrattade för mig själv i huvudet
för att jag hade kommit på en så rolig
grej. nu är earnie borta. jag tror att
joel dödade honom men jag vet inte..



allting känns helt underbart nu.
<3


ASLEEP IN THE ARMS OF MACHINES [2005-05-04 12:06:02.0]

11:54
det var år o dagar sen jag lyssnade
på thursday känns det som. det är
bra iallafall, förstår inte varför
jag inte har lyssnat mer under dom
här månaderna. well, blablah.

ikväll så ska vi ut till carmen o det
lär bli pepp som fan. allting känns
värt nu när det är bra igen. eller
när det är som det borde vara <3
imorgon ska vi trycka hela dagen till
spelningen i nyköping på fredag. o
kanske lite till alla dom som vill
ha raein-tishor om vi hinner.
på lördag är det parkhäng om det är
bra väder, sen sayyadina eller fest.
på söndag spelar isis på debaser o
det vore kul o gå på men, ett, det
finns säkert inga biljetter kvar o
två, jag vet ingen som vill gå dit
som vanligt. att man ska behöva lida
för sin superba musiksmak va?! haha.


eternal sunshine of a spotless mind [2005-05-03 12:47:37.0]


12:45
det är kärlek nu. det finns inget bättre.

13:48
det känns så himla fint allting. jag är inte
bitter längre. jag fungerar okej igen. har börjat
söka jobb o ta tag i saker. slutat att vara rädd
för allting o sådär. det är konstigt hur vissa
saker kan förändra människor så mycket men nu
börjar jag sakta men säkert bli mig själv igen.

jag är jävligt kär o allting är underbart.

19:51
mjuk bredbar fetaost är fan bland det finaste
som finns. man kan ha den till allt o lite till.

20:14
pro beauty är fan det sjukaste jävla gruppen.
alltså vafan är det för fel på folk?! "om man
sköljer sojakorven i varmt vatten så försvinner
fettet ovanpå."
intressant läsning dock, det är alltid lika kul
att hata korkade människor. hur orkar folk hålla
på o väga sin mat o äta knäckebröd till frukost,
lunch o middag?
jag är glad att jag inte är så.

[2005-05-02 09:28:09.0]


joelpie <3

09:21
drömde en helt sjuk dröm inatt. jag tror
minsann att jag har nattångest. nu brukar
det höra till vardagen att vakna av att
jag gråter. i natt drömde jag om min
verklighet förut. jag är glad att det är
borta. det känns helt sjukt konstigt att
faktiskt kunna fungera ihop med någon.

idag har jag redan hunnit med en massa
saker. jag har sett den där schnappi-videon.
o backstreetboys nya o så chic habit.
vad är dealen med det liksom? har
musikbranchen stött på en ny smurfhits-våg?
så har min syster åkt hem också. nu är
jag själv här igen men det gör inte så
mycket.

förresten, om nån nu kan ha glömt det,
joel är världens finaste pie! <3

15:47
igår höll jag på att skära av mig fingret.
uppsalabilderna är uppe. tyvärr tog jag inte
fler bilder på dagen o sådär för att jag var
packad. HTTP://MEDLEM.SPRAY.SE/HELMETHAIR/UA



[2005-05-01 23:16:41.0]

23:04
valborg var ganska kul. hamnade på nån
konstig studenfest vid slottsbacken. det
var ganska sjukt allting. skjortor gick
sönder o en skulle hämnas på garderobshänget
genom o försöka spruta ner oss med en
brandsläckare. vi kom väl hem runt halv fem.
vafan vi gjorde hela dagen är jävlar i mig
ett mysterium. vi kom ju dit vid ett på dagen.
well. det är konstigt att folk fortfarande är
långsinta som fan. jag förstår inte, liksom
väx upp nån gång.. låt mig va. jag vill inte
ha någonting alls med det där o göra så sluta
att inbilla er liksom. det är ju bara ledsamt.
visserligen var det himla roande trots allt.
jag träffade kriss också o det var peppelipepp,
tummen upp!
idag var det meningen att jag skulle va i
vitabergsparken men det blev aldrig av.
hade gärna stannat i uppsala ikväll med
joel+joel o annasoley.

förresten blev jag av med mitt bankomatkort
idag. jag vet inte vad som hände men bankomaten
stal mitt kort o uppmanade mig att ringa min
bank. tummen upp! jag har fan pengar på kortet
så jag vet inte vad som har hänt o så men det
ska bli jääävligt spännande att få reda på
imorgon minsann. antagligen är det trasigt.
jag har inte varit utan pengar på jättelänge
så det känns himla konstigt.
human highway [2005-04-29 14:09:19.0]


14:01
åh jag har inget att skriva. som vanligt
ungefär men inte ens en jävla massa skit
o blablabla. igenting. så jag hittar på.

dagens låt: nakatomi plaza - bike rock revolution.
vet egentligen inte varför men det känns som en
sån dag. imorgon blir det kalas o jag hoppas att
jag slipper dom. det blir fest o min lillasyster
kommer. idag har jag färgat min rygg svart. o
håret också men mest ryggen känns det som. jag
känner mig lite ledsen för att jag har försummat
skunk men just nu är det på helgon det händer.
nio sidor med nya meddelanden/dag betyder bara
en sak: det är dags att skaffa ett jobb.
+ ett band där jag får skrika.

15:26
jag sa inga fler test men jag har trååkigt!

VAD HETER DU: petra VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG: jag har inga byxor på mig VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU: scraps of tape - fuckers come to collect VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL: knullade. VAD ÅT DU SENAST: kexchokladsnacks. det bästa som finns! HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU: ljummet. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED: min lillasyster. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET: stil + utseende. ytlighet först liksom. o skor!VAD HAR DU PÅ DIG: randiga trosor o raein-tshirt. HUR MÅR DU IDAG: fint. lite hungrig. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK: joels saft. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK: just nu är det öl. FAVORITSPORT: handla chips. HÅRFÄRG: svart. ÖGONFÄRG: blå. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG: soluppgång. SYSKON: världens bästa lillasyster. FAVORITMÅNAD: juni kanske? FAVORITMAT: allt som joel lagar. SISTA FILMEN DU SÅG: hitta nemo. FAVORITDAG I VECKAN: lördag. FAVORITHOBBY: distro. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?: om jag nu skulle vilja bjuda ut någon så skulle jag nog vara för blyg. FAVORITLÅT: just nu då för det varierar: daitro - les slogans uniformes. SOMMAR ELLER VINTER: sommar KRAMAR ELLER KYSSAR: båda.

[2005-04-27 14:17:42.0]

14:07

HTTP://MEDLEM.SPRAY.SE/HELMETHAIR/ARCATERA
ballaste bandet just nu.

jag har inte orkat svara på meddelanden.
jag har massor att tänka på nu o angsta
över. det finns iofs en del saker som
fungerar bra men inte jag iallafall.
jag kanske borde gå ut o dricka lite
öl ikväll. sånt känns peppande. jag
behöver pepp. massor att se fram emot
o ganska mycket saker jag borde göra
men det är jobbigt för jag tänker för
mycket på allting osv. rör till saker
o som vanligt överdramatiserar o tänker
på att åka iväg bortbort men jag vet inte
vart längre. jag känner mig nog mest ensam
tror jag. jag har ingen jag kan prata med.
snälla bullen, hjälp mig.
självironi är fina fisken.

peppet!:
studentskiva 12:e maj.
popaganda 27-29:e maj.




inatt drömde jag om håkan o vi var kära.
jag borde nog sluta o lyssna på ett kolikbarns bekännelser hela tiden..

[2005-04-26 14:06:49.0]





14:03
nu har vårat distro nästan börjat födas minsann. vi har iofs bara tryckt två olika tishor än men det planeras o det pysslas o i like it. nu har jag nåt att göra om dagarna o sådär. jag älskar min sysselsättning. jag letar bandsidor, lyssnar på mp3or med jävligt värd musik o kommer på vilka band vi ska trycka. o så får jag titta o kommentera våran hemsida som joel håller på o gör nu. tänk om man hade kunnat få betalt för att sitta o göra sånna här grejer. då hade jag blivit ett par kilo tjockare o fått ryggproblem men annars hade det varit gött. o tjockhet o ryggproblem hade lätt varit värt ändå!

saker att se fram emot:
valborg i uppsala
sandra o mackan hälsar på
spelning sjätte maj, nyköping
spelning sjunde maj, sthlm

lyssna:
daïtro - les slogans uniformes
(högerklicka o ta spara mål.
det är lätt orgasm för öronen)
september til' first time. [2005-04-25 13:19:41.0]


13:00
jag tog en kort dygnsutflykt till linköping o det var lätt värt men linköping är så skrämmande litet o jag skulle dö om jag skulle tvingas bo där igen av någon konstig anledning. jag hängde med min lillasyster, mackan, eddie, rikard o sanna. fast mest lillasyster o mackan. vi var på platens som vanligt o jag spelade bort en förmögenhet som vanligt. det dracks en himla massa tequilas o jag ville slå på en kille som höll på o ta på mig när jag o min syrra dansade. han bara kom upp bakifrån o tog tag runt hela mig precis som att han fick det liksom. jag knuffade iallafall bort honom skithårt eller, tja, petra-hårt. så hårt som jag orkar men jag är himla bra på att slåss när jag är full. jag är mycket starkare då. eller jag tror att jag är nån slags superkvinna men egentligen är jag spetarmspetra som vanligt. det var lätt värt o jag åt världens godaste vegetariska kebab igen på hakepi. m-m-m!hela kvällen slutade med att vi gav taxichauffören sådär hundra spänn i dricks för att vi var så jävla packade. tummen upp till oss!

annars:
det har hänt konstiga saker som fick mig att tappa tron på kärlek helt. jag hoppas att det blir bättre. det måste lösa sig! jag fick höra att det inte gör det men jag vill ändå.

igår kväll kom jag iallfall hem till joel igen o det var fint. han hade gjort potatisgratäng o så verkade han sakna mig också. det var bra allting igår o det kändes så himla fint.

förresten åkte jag tåg med olinda o patrik igår. olinda hade köpt en ungdomsbiljett fast hon är tjugoåtta alt typ trettio. well. hon fick åka med iallafall utan att betala extra. jag blev himla besviken. well. man kanske inte har råd med vuxenbiljetter när man köper pälsjackor för hundratjugotusen..

15:37
HTTP://MEDLEM.SPRAY.SE/HELMETHAIR/KRYSSNING
för heta bilder från kryssningen!

16:04

jag hade tråkigt när jag åkte tåg.

[2005-04-23 00:15:12.723]

00:10
jag är kär i håkan. förlåt joel.
men jag vet ju att du är kär i
jolie. lets ca,ll it even. vad jag
upptäckte bnyss var at om man¨
kolar maed ett löga blir det lättare.
håkan!" kan nån säga kärlek bättre
med text så säg. säg minsanmm!
pepparkakor, i love you all! tragedy.
wieee! det o håkan. wiiie! snattas
på hornstull 7eleven,. sweetass!
puuussssssssen!

[2005-04-22 19:24:01.0]


19:22
snart börjar tequila-racet!
sweetass!

21:10
tequilan fick vänta, nu blir
det kryssnings ölen o det
ät fina fisken. karlaplan o
redaktion är peppen!

22:14
jag vill lyssna på the smiths
o dricka. hej o hå! skitbajs.

23:15
jag 'är så glad. när folk skriver till
mig som jag inte känner är det värsta
epppen. speciellt när jag verklar rolig o
så- sweetass!" det här kjommer nig va det
sista jag kommer ihpg för tequilanä slutar
snart! eller b´njare, sweeeeet!" i love you
all"! peppen är höööhg!
PUSSSSSISAR!
tigersuit [2005-04-21 15:22:13.0]


15:15
åh, idag sätts tröjtryckeriet igång
o snart kommer vi vara så stiliga i
våra nya t-shirtar. daitro, raein o
the third memory är bara lite. oboj!

annars har jag ätit brända solrosfrön
idag eftersom jag är sämst på att rosta.
men jag var hungrig så jag åt upp dom
iallafall. imorgon kanske therese kommer
hit om hon har pengar. då blir det fest!
kind of like spitting [2005-04-20 15:37:54.0]


15:29
kryssningen var guld! den var
precis som kryssningar mot finska
vatten ska vara. vi o så hur många
pensionärer som helst men dom var
himla trevliga faktiskt. det blev
lite mycket salmiakki o dans runt
pålen inne på dansgolvet. tyvärr
blev det ingen kareoke som planerat
för vi var där efter dom stängde.
vi hade en granne också som brukade
gå omkring i rånarluva o spexa.
det blev ingen buffé heller men
nästa gång så ska det minsann
bufféas. för det lär bli en nästa
gång, kryssning är peppen! det var
t.o.m show med dansare o så spelade
två dansband o sånt. precis som det
ska vara. o jag pratade med nån som
sa att han kände ison o fille så jag
passade på att skälla ut honom för
deras dåliga låt, den där haffa haffa
blablah. nu är kylen iallafall fylld
med tre plattor billig öl o en flaska
tequila. o fetaost i tetrapack också!
sweetass.











15:42
joels födelsedag!

PARKHÄNG I VITABERGSPARKEN.

JOEL, JOELS BÄSTA FÖDELSEDAGSPRESENT O EMMA.

JAG O JOEL VAR MINSANN PACKADE SOM FÅ.

FÖR FLER BILDER FÅR NI MINSANN RATTA IN PÅ:
HTTP://MEDLEM.SPRAY.SE/HELMETHAIR/BIRTHDAY
minus caps lock då förstårs!

20:05
idag har jag varit väldigt duktig o
sökt fyra jobb lite här o där. så har
jag en himla fin karl också. världens
bästa pie! :*

[2005-04-18 01:07:34.0]

01:00
idag far vi på kryssning, värsta peppen!
i lördags hade jag kanske världens finaste
dag o allting var perfekt. årets första
parkhäng o man kunde liksom sitta i linne
utan att frysa. vitabergsparken är peppen
nu. nu vet jag vart hänget kommer att vara
i sommar. snart kommer bilder som känns
som att det är sommar på riktigt. redan nu
liksom. lördagen var precis vad jag behövde.

idag har jag nästan börjat grina tre gånger
när vi tittade på hitta nemo som joel fick
som en tredje, lite sen, födelsedagspresent.

tänk om allting löser sig nu o blir bra igen.
nu ska jag fan i mig sparka liv i mig o ta
tag i saker. som sagt, jag ska bli glad igen,
sluta vara bitterfittig o skaffa mig ett jobb.
o klippa mig också. det har ju inte blivit av
än ju! så får det bli, no more bitterfitta.

11:47
jag älskar honom! snart drar vi på
kryssning. det blir en fest!

so worn out [2005-04-16 13:57:41.0]

13:54

idag fyller världens sötaste pie år!
grattis älsklingspie joel!

14:30
imorse vaknade jag av att joel försökte
väcka mig för att jag hade börjat gråta
i sömnen. jag hatar sånt, det gör en så
jävla förvirrad. men jag fick världens
finaste myssked sen så allting kändes
mycket bättre.

15:34
åh idag blir det vårens första riktiga
parkhäng! o det är världens finaste väder
men jag saknar min bandare som är kvar i
linköping. o anna o emelie. dom hör liksom
till bandaren. nästa helg ska jag minsann
lura hit dom små rackarna.

o snart kommer vi börja trycka tischor
med screentryck o det kommer att bli
så himla bra o ja gillart så himla mycket!
snart ska jag minsann fixa mig en het
daitro-tischa. jag kommer att vara ännu
läckrare än vad jag redan är..hrrm.

[2005-04-15 13:06:08.0]

12:56

om bitterhet:
jag måste fylla min dagliga kvot emo.
hej jag heter petra o snart går allt
åt helvete. eller så är jag dramatisk.
igår fick jag veta en sak som känns
sådär kul att veta fast hellre det än
att gå omkring o undra. nu vet jag
precis vad det handlar om men det
löser sig. det måste det göra.
jag ska skaffa praktik på ett dagis
eller fritids. det kanske gör mig
glad igen. glad o omtyckbar. precis
som förr innan allting hände o jag
började stänga in mig själv. idag
ska jag ta mig ut iallafall. jag
ska köpa joels födelsedagspresent.

och om annat:
snart kommer distrot igång också.
att trycka tischor är iallafall en
sysselsättning för stunden. det lär
bli en himla massa screamo om jag
får bestämma. o det får jag ju.
o man kan få säga vad man vill ha
så trycker vi antagligen det också.

Inga kommentarer: