söndag, december 30, 2007

NYÅRSFIX

idag är love och arvid exakt 7 månader, oh joy. upptäckte att love har fått två tänder när jag matade honom förut. ungefär mer än såhär spännande blir det inte idag.

vi ska till ikea sen och köpa upp oss på nödvändigheter inför nyårsfesten imorgon, eller ja, nyårsmiddagen. vi ska ta det lugnt, ska bara dricka lite skumpa som vi har sparat i ett år för förra året hade jag två stycken inneboende i min mage fast då trodde jag att det bara var en. att det var två stycken fick vi reda på den 17:e januari. först släppte vi bomben att våra föräldrar skulle bli mormor, morfar, farmor och farfar och strax därefter fick dom en till överraskning.
shit, kommer fortfarande ihåg känslan exakt. alltså när jag fick höra att dom var två. kommer nog aldrig kunna beskriva det med ord men ja, chock passar nog bra in. inte dålig chock. jag trodde att ett barn skulle vara jobbigare att ta hand om än vad det visade sig att två var. jag vet inte, jag hade massor tid att läsa om hur det var/är att ha småbarn när jag var preggo och jagade upp mig massor. allt var så himla uppförstorat så det kan jag trösta blivande mammor med, det är inte alls så hemskt som dom får det att låta. typ "du kommer att vara vaken dygnet runt och aldrig få en stund för dig själv o blablabla". bullcrap. i början sover dom hela tiden, man blir typ lite ledsen för att man vill att dom ska vara vakna så att man kan hänga. hmm, ja, från ikea-besök och nyårsfest till att ta hand om barn. typiskt mamma-jag.
hursomhelst så imorgon kommer det ca 10 matglada gäster hit för att fira nyår. det är alltså därför vi ska till ikea, vi behöver mer tallrikar, nya ugnsformar och säkert nåt mer. vi ska fixa buffé och jag tror att det kommer att bli fett värt. jag har liksom inga jättekrav på att nyår ska bli den fetaste festen ever längre. det blev det aldrig förr heller. ett år firade jag nyår i domkyrkan i linköping. fast kvällen slutade i annas säng där vi kollade på flashdance (antagligen nersölade i falafelsås). eh, ja, idag har jag tappat bort mig 20 ggr. skriver nåt mer sammanhängande nån annan dag. barn, måste kuta!

Inga kommentarer: