onsdag, december 05, 2007

R.I.P SKUNKDAGBOKEN

jag har övergett min flera år gamla skunkdagbok och börjar blogga istället. jag hoppas nog på mer motivation här och kanske (även fast jag aldrig kommer att erkänna det) så har jag blivit för gammal för att hänga på skunk och skriva om mina vardagsproblem . det är väl sånt som bloggar är till för eller?

okej, just nu är jag tjurig, tjock och trött. de tre t:na som styr ens liv när man är småbarnsförälder? nej, för det är fantastiskt fint också. jag är bara inte på bra humör alls och det kommer inte att ändra på sig förrens imorgon. för då, imorgon alltså, då ska jag nog ta tag i julpyntningen (det har varit tanken i flera dagar så jag borde väl komma iväg nångång tycker man ju men helst sitter jag gärna hemma och skriver listor på sånt jag vill ha istället. billigare och mindre jobbigt) = gå till ikea och lagerhaus för att köpa nödvändigheter till vårat ack så julpyntsfattiga hem. helst av allt vill jag pynta för att få ta bort pyntet för att få välkomna våren. jag tror att jag kan vara en gnutta optimistisk som vill att det ska bli vår redan efter julen, i verkligheten och ärlighetens namn så vet jag ju faktiskt att jag kommer att få gå och frysa arslet av mig i sådär 3-4 månader till. minst. då kanske det kommer att bli lite varmt igen. sen kommer det mer snö och i juni kanske man vågar ta av sig vinterjackan (jepp, jag har blivit stor och skaffat en sådan, barnvagnspromenader kräver vinterjacka). ja, nog om vädret. jag må ha blivit äldre men så intresserad av vädret är jag inte än.

i fortsättningen kommer det nog inte bara vara sånt här jag skriver om. bloggar ska ju ha nåt tema vad jag har förstått. man ska skriva vitsiga saker eller skriva om nåt intresse. typ djur eller möbler eller så. jag läser massor inredningsbloggar hela dagarna (överdrift: när barnen sover med andra ord) och jag funderar på var folk gömmer sina sladdar, sina mindre smickrande inköp och hur man får plats med allt? vi har ett hem proppfullt med saker, minst en miljard sladdar, gamla tidningar, barnleksaker, tomma mjölkpaket på diskbänken + disk osv osv. aja, home is where heart is. men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad bra att du har börjat blogga! Eller jag menar, fortsätter att skriva dagbok. Älskar din dagbok på skunk!

Anonym sa...

Kom ihåg att använda stora bokstäver och sånt så att dom inte måste anställa nån stackars renskrivare på förlaget sen när dom bestämmer sig för att göra en bok av den här bloggen :*