torsdag, december 06, 2007

FIRST DAY OF MY LIFE

jag och arvid dansar och lyssnar på bright eyes.



det känns så träffsäkert varje gång och mina knän blir alltid lika svaga. och texten från mig att börja grina och tänka på joel. speciellt när vi har bråkat över något så trivialt som att få upp syltlocket. ja, trötta människor blir griniga deluxe. inatt ska jag få sova. imorgon ska nämligen joel till uppsala och härja runt med jon som också är pappa. det blir alltså papis gone wild. det är helt ok med mig. det enda jobbiga är att barnen är extra griniga för det är tandlossning på gång. mycket dreggel, svullna tandkött och fyra snabba barnhänder som vill stoppa allt i munnen. som tur är så har jag lärt att bemästra konsten att inte flippa ur och börja gråta när båda två sätter igång samtidigt. dessutom har jag lärt mig att deras favoritleksaker är prasslig plast och det kan roa dom i timmar ibland. och förra gången jag tog dom på natten själv så skötte de sig exemplariskt! bra att dom sympatiserar med mig ibland och låter mig sova. vi får väl se vad jag skriver om min natt på lördag. kanske kommer jag vara för trött för att skriva alls. men mjee.

snart är det två veckor kvar till jul. det är helt sinnes! jag som tyckte att jag hade alla julklappsinköp under kontroll har köpt en julklapp hittlills. EN! jag ska köpa till mina barn, till joel, till vänner och till familjen (min lillasyster får vänta tills i maj 08 innan hon får sin julklapp, så går det när man sviker och drar till goa för att leva hippieliv med tyskar - jävla bohem! näerå, sorry syrran, saknar dig varje dag!). och jag vet ungefär vad jag ska köpa men ändå! när ska jag ha tid egentligen? det är liksom inplanerat designat pepparkakshus, ett pepparcookie-tree, julgodis (jag kollade på leila igår och bestände mig för att göra gräddkolan och bemöda mig att slå in den) , julpyntning osv. usch, jag blir stressad bara av att skriva om det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åååh, jag älskar också den låten! och videon, den är så himla fin! <3

Anonym sa...

Fan, vilken fin video. Aj aj.

Anonym sa...

mjomjo, önskar att jag var hos dej och myste men min hals ville nåt annat :( nästa helg kanske min kropp kommer!