torsdag, december 20, 2007

STRANGER THAN FICTION

jag och joel har precis sett stranger than fiction. jag skulle vilja skriva hur jag känner nu efter att ha sett den filmen men just nu är jag tårögd och berörd (jag vet inte om det säger så mycket, läser man mina inlägg hittills i bloggen så är det ett återkommande tema). jättebra film. jag älskar filmer som ger en ett slut som känns genuint. jag hade faktiskt inte hört talas om den här filmen tidigare förrens bara för några dagar sen då hannes, joels bror, påpekade att tv4 anytime-reklamen hade snott grafiken från filmen. och ja, det stämmer. hursomhelst. will ferrel var såklart bra som vanligt. hade jag varit 20 år äldre hade jag antagligen varit kär i honom (eller kanske hans karaktärer, det känns lite som att dom flyter ihop. men vad vet jag, vi känner ju inte varandra. hade vi gjort det hade jag varit så mycket häftigare än vad jag är, eh).


andra saker som är på gång: julstädning & julklappshandel.
jag kommer att vara helt sönderstressad imorgon. tanken var att jag skulle ha handlat julklappar idag och fixa här hemma imorgon men nu ska jag hinna med båda på en dag för att jag och joel såsade runt i skäris idag med ungarna och köpte godis på öb och en velour (tänk zapp brannigan uttalet = futurama) kofta - den är blå, dubbelknäppt och skitsnygg! vi handlade även en massa julmat och tjuvstartade lite. det får man.

2 kommentarer:

nataber sa...

yes jag älskar stranger then fiction. jag grät, skrattade och blev arg. den berörde och fan vad bra den är. har du sett cashback? kanonfilm den med. kram

perta sa...

nej jag har inte sett den men tack för tipset! ska kolla upp den.