tisdag, januari 08, 2008

GLAMOUR IS MY MIDDLENAME



det händer absolut ingenting så jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva. jag har peppat upp mig på att min födelsedag på lördag kommer att bli bra men jag vet inte. det är svårt att göra vad man vill när man har bebisar hemma. jag får väl ta på mig en liten festhatt när killarna har somnat för kvällen och dricka en cola zero, äta en muffin med ett ljus på och grina lite över att jag fyller 24 år, en ålder då man börjar känna att man har blivit för gammal för vissa saker (läs festivaler, popklubbar osv) och en sån ålder man tyckte var "värsta gammalt" när man var 20 och fortfarande purfärsk.
men o andra sidan så känner jag såhär varje år och nu har ja ju gått och blivit mamma också, det bättrar ju inte på still young-känslan. nu är det ryggont och hängpattar som är min framtid. *fezt*

som sagt, det händer ingenting just nu. då har man tid att fundera på sånt där. jag ska unna mig en utekväll och skriva om allt spännande som jag inte kommer att komma ihåg. för sånt gillar väl folk? i värsta fall får jag väl börja berätta om mina gamla vanor.

men om man ska prata om mitt "nya liv" som mamma så är jag väldigt trött just nu. arvid hade en hel dag igår då han var omöjlig att lägga, det tog minst en halvtimma och han är aldrig så svår. och dessutom flera gånger under dagen. det är värsta opeppen, han håller på att få båda tänderna i överkäken, han är snorig alltså så snorig så att det rinner hela tiden (jag har typ babysnor på hela min kofta i brist på papper). stackars stackars mig. och arvid. men mest mig för arvid får iallafall sova.

Inga kommentarer: