söndag, januari 13, 2008

TUCKÖL OCH ACEDANS

jag hade en niice födelsedag. först hade vi lite middag och sedir var här och åt. vi gjorde potatisbitar (mycket bättre än klyftor), avokado- och keso-röra, aioli, chilifrästa räkor, marinerade oliver och vitlöksbröd. det blev lite som tapas och det var sjukt gott. och joel gjorde en tårta åt mig också men hade inget att garnera den med så han tog och spritsade ut marsansås och skrev gratis per för att det blev trångt på tårtan. och för att han är funny-killen. så vi åt, drack 2,25%-ig cider och fick mättma.

när vi hade nattat barnen och klätt oss tjusiga så gick jag och joel ut för att träffa stiffe. vi skulle ha gått till carmen, jag har inte varit där på minst ett år och tyckte att det var på tiden men jag var lite väl optimitisk när det kom till sittplatser, stället var proppfullt såklart. vi gick därifrån och drog till broder tuck där det dracks finöl och pints om vartannat. och pints med finöl osv. jag blev onykter och vi drog vidare till ace.

på ace var det såklart fett med häftiga klubbkids, jag är inte så tuff som dom men jag fick komma in ändå. och där mötte vi upp med en massa folk men först och främst annzo (stiffes tjej) och hennes vänner. jag drack födelsedagsdrinkar, tyckte att jag kunde unna mig det, men notan blev nog rätt dyr, har inte vågat kolla på kontot än fast så farligt blev det nog inte. jag köpte av samma kille i baren så jag fick lite rabatt hit och dit, yey! hursomhelst, det var sjukt trevligt. jag hade jättekul och det var en väldigt värd kväll. en riktigt bra födelsedag!

Inga kommentarer: