måndag, januari 14, 2008

OH, SUGAR

idag har vi påbörjat våran fasta. alltså den är seriös och så men vi äter mer än bara flytande saker. på menyn står: välling, nyponsoppa, keso, bönor och ärtor, buljong och frukt. och en jävla massa vatten. känner mig nästan preggo igen, måste kissa massor hela tiden. men det är väl bra antar jag, för att rensa kroppen och så. efter helgen så kan jag behöva det.

såhär såg min lunch ut idag. bönsallad men kidneybönor, haricot verts, ruccola och vitlök + balsamvinäger och örtsalt och nyponsoppa med keso. eftersom jag tar hand om två vilda barn så blir det liksom mer stå sig-fasta för att jag ska ha energi att springa runt som en yr höna och rädda mina barn från att tugga sönder sladdar eller trilla och slå sig. love har ju börjat ställa sig upp själv och står emot allt som han kan komma åt och han har tom sakta men säkert börjat flytta sig längs med soffan för att hitta bättre stå-ställen. det blir en del blåmärken, love har styrt upp ett snyggt i pannan både på sig själv och på sin bror. han använde arvids huvud som stöd när han skulle fram och råkade dunka arvids huvud i golvet. men då finns jag där, supertröstar-mamman som blåser bort det onda och pussar fram det snälla.




och idag bjuckar jag även på en video på arvid när han springer som vinden. lyssna på dom sjukt gulliga stampljuden som han gör! ja, det är mina vildingar det, blåmärkes-love och spring-arvid. det är nog tur att vi inte har nån inbokad bvc tid snart, dom skulle säkert tro att vi slår barnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, arret! älskar hans happy face! och love såklart. mmm, längtar efter eeeer!