lördag, februari 09, 2008

CUPCAKE

igår var jag ute på galej och slog sönder mitt knä. smidigt. idag har jag haltat omkring med ett stort sår på knät och tyckt synd om mig själv. jag slog inte bara hål på mig själv utan även mina jeans, och såklart mina älsklingsjeans. som tur är jag ju en gammal crust-tjej och väldigt duktig på att lappa saker men ändå. det går vilt till när den här mamman är ute på festligheter.

idag har jag tagit det lugnt, busat med killarna (det har varit lite knepigt med mitt invalid-knä dock) och gjort långkok. grytor är nog den bästa mamma och pappa-maten, man behöver typ inte göra nåt som tar tid och det blir fantastiskt gott. när jag hade badat och nattat killarna så bakade jag cupcakes också. jag är inte jätteförtjust i muffins (förutom kladdkakemuffins) egentligen men det fanns chokladglasyr kvar efter chokladtårtan som frida och hannes styrde upp och skulle jag låta glasyr gå till spillo va? haha näe, inte direkt. aaaanyway, nu sitter jag och väntar på att love ska vakna och äta sin midnattsvälling och sen blir det sömn för min del. joel spelar med son of ruin ikväll så jag har hand om killarna själv inatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fel fel fel! Muffins och cupcakes är inte samma sak, hallå!.