onsdag, februari 06, 2008

CHANGE PLEASE?

på fredag kommer det några hit och ska kolla in våran lägenhet och om dom gillar våran och vi gillar deras så kommer vi antagligen att byta lägenhet med dom om det inte påverkar våran köplats till interna kön (interna kön=sweeta lägenheter). dom som kommer hit bor också här på ängsholmsgränd men dom har en 4:a och vill ha en 3:a och vi har en 3:a men vill ha en 4:a. men vi får se, det är mycket som kan hända. vi ska kolla och sen bestämmer vi oss. det skulle vara hur grymt som helst med ett till rum.

jag tvivlar nämligen på att vi vill ha killarna inne på vårat rum i minst 2 år till (för er som inte vet så har vi inneboende, joels lillebror och flickvän, och dom har ett av rummen såklart). anyway, imorgon blir det skrubb och rensdag för kommer dom som ska kolla in lägenheten hit och ser våran hall som den ser ut nu så lär dom nog vända i dörren. kaos är ett ord som inte känns tillräckligt när man ska beskriva våran hall för tillfället. det är uppåt 20-30par skor som trängs med jackor (varje person som bor här har minst tre framme), barnkläder, vantar, mössor och väskor. på ett väldigt begränsat utrymme kanske ska tilläggas eftersom jag och joel har 50 kartonger i garderoben i hallen som vi skulle kunna bära ner till källaren men gör vi det? nej. det finns aldrig tid att hitta till sånt. det finns bara tid att fylla på med ännu mer saker.

idag köpte jag förresten tyg för 200kr. jag kände mig tydligen rik och beslutade mig för att, i ett glädjerus för att tyget jag har letat efter jättelänge äntligen fanns, köpa 4 meter tyg. är jag lyckligare nu? kanske inte men jag kan iallafall linda in nåt stort med mitt jättetyg om jag känner för det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske kan rulla in den där jättedammtussen du blev attackerad av idag med tyget?