tisdag, februari 05, 2008

ALL STAR ME

och mitt bloggande går upp och ner som värsta jojjon. men jag är i en svacka nu och orka blogga varje dag. jag trodde tom att det var onsdag idag tills datorn upplyste mig om att det faktiskt är tisdag. jag gör så sjukt spännande saker så det kanske är därför tiden bara susar förbi, idag tex så har jag bytt däck på vagnen med två skrikande barn i den. jag är inte speciellt stark och att hålla upp en vagn och byta däcket var en jävla bedrift, jag borde få nån slags proffsig mamma-medalj. i min mening så är det ungefär som att laga en trasig bil eller liknande. nära inpå omöjligt för mig. eller ja, i min mening så är det ungefär som att manövrera en mac. jag är en pc-människa som snart ska sålla mig till skaran mac-användare. igår bad jag joel att ta bort den där långa remsan med symboler när jag satt vid hans mac och knappade. då förklarade joel snällt för mig att det var menyn jag ville ta bort och att den kunde vara ganska bra att ha. vem vet, när macen kommer kanske mitt bloggande slutar abrupt för att jag får nån snilleblixt och försöker vattna datorn för att få skärmen att växa. ungefär så smart kände jag mig.

mjo, mer om min flygande dag då: idag har jag och killarna lekt, som vanligt, jag har matat dom med gräddstuvad pyttipanna (jag läste nånstans att man skulle försöka tänka på hur man lägger upp barnmaten för att få den att se mer aptitlig ut, för barn gillar sånt stod det. jag säger bara my ass), sen har vi lekt lite till och efter all lek så gick vi till skärholmen där vi mötte upp joel. egentligen skulle vi ha gått till ikea men jag ska få gå dit själv imorgon (yes, ingen tjurig kille vid blomavdelningen och inga tjuriga barn i en 20meters kö). istället så gick vi till åhlens och köpte en rullgardin, eller en 'rull upp-gardin', jag kan ta en bild på den imorgon när det är ljust. sen gick vi till myrorna och köpte en spegel, tre böcker (godispåsen - trolltider, den vilda bebiresan och solägget), ett par stickade sparkbyxor typ och en tröja till killarna, och så köpte joel några böcker till sig. jag har säkert glömt nåt men så stor roll spelar det faktiskt inte, liksom hur intresserade kan ni vara egentligen? imorgon postar jag våran matinköpslista, ehh.

vi mår fint iallafall. filmer och bilder kommer nån annan dag för egentligen måste jag sova nu men mjee. min kropp vill inte vad jag vill. jag kommer säkert att somna alldeles försent ikväll också.

Inga kommentarer: