måndag, februari 25, 2008

FEVER AND COOKIES

seg med uppdateringarna. jag blev såklart sjuk i fredagsnatt. feber, ont i halsen, snorig och hostig. jävligt opepp, jag hatar att vara sjuk. det är extra opepp när man har barn. i vanliga fall kan man självömka (nu blev det visserligen en hel del självömk ändå) och äta kuckelimuck medicin, krypa ner i sängen med en fet samling bra saker att kolla på och proppa sig full med värktabletter. jag vill inte köra med några spoilers nu för blivande mammor och pappor men det kan man alltså inte göra sen. istället så låg jag på soffan och försökte roa love och arvid ifrån den, joel hjälpte ju såklart till men ja, det tar på krafterna att ta hand om killarna själv så jag ville försöka dra mitt strå till stacken.

imorse vaknade jag iallafall och kände mig risig men feberfri. nu hostar och snorar jag bara. arvid däremot, han hade såklart fått feber han också. det kändes som att det nästan var oundvikligt, killarna blir alltid sjuka samtidigt, men man hoppas ändå in i det sista. 38,8 hade han iallafall. nu verkar det dock som att febern har lagt sig lite. han är hängig såklart men han ser lite piggare ut.

joel har inte heller klarat sig, han håller på att bli sjuk nu. det kommer bli ett par jobbiga dagar framöver. jag bakade kakor för att inte deppa ihop. eller bakade och bakade. jag slänger upp receptet, det är världens enklaste:

50 g smör
1 dl socker
2 msk ljus sirap
2 dl ica crunchy müsli naturell (eller annan liknande sockermüsli funkar också, dom smakar typ samma allihopa)
1 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl mjölk
100 g ljus eller mörk blockchoklad att pensla på (har man inte det hemma funkar det bra utan)

smält smöret, blanda ihop alla ingredienser.
klicka ut på en plåt med bakplåtspapper, ca 20 små eller 12 stora.
grädda mitt i ugnen, 200 grader, 5-7 minuter.

smält chokladen, pensla den på de avsvalnade kakorna.
SMARRANS!

Inga kommentarer: