torsdag, februari 21, 2008

FEVER PITCH

love har feber. inatt när jag vaknade av att love pep trodde jag att mitt lilla mavrak som vanligt var hungrig men han ville inte äta och han var jättevarm. jag väckte joel, vi tog hans temp och då hade han 38,9. en timma senare 39,5. nu har sen gått ner till 38,7. jag hatar att behöva sitta och vänta. för man ska inte ge barn alvedon om man inte måste, man får helt enkelt bita ihop.

som om inte första febriga barnet var nog, arvid verkar lite snorig igen. fast inte alls mycket, men förra gången jag tyckte att han verkade lite snorig blev både han och arre jätteförkylda, buhu.

ok, ett par timmar senare: love sover ryckigt, alltså han blir varm och kall och varm och kall. arvid mår bra. efter att jag skrev förra gången så har inte febern gått ner under 38,7. den steg till 39,2 och nu verkar den hålla sig där. love är trött såklart, han har hängt i min famn nästan hela dagen (mammiga mamman), ett tag ville han inte sova själv i sängen så han sov i soffan. det har han inte gjort sen han var kanske 4-5 månader? något sånt.
det är skönt att han har ätit lite, han har fått i sig välling, vatten och ett par skedar mat. det är fruktansvärt jobbigt att se sitt barn må dålig. han har sett alldeles sådär febrig ut. wää. jag har dock inte knäppat ur och sprungit till nån läkare än, däremot har jag läst på massor om feber och det känns som att vi gör rätt. dessutom har vi fått goda råd av joels mamma som är sjuksköterska.

så nu återstår att se hur den här natten blir. jag är inte så trött trots att jag inte har sovit mer än ett par timmar i natt. kan vara för att min kropp bearbetar den sockerchocken som jag utsatte den för tidigare idag när jag höll mig pigg genom att äta syltgrottor. bakade 30 stycken igår, alla är slut nu så jag har lovat att baka 30 stycken till (lovat och lovat, dom blev jättebra och jag är sugen..fast dom blev omtyckta av alla här).

1 kommentar:

Anonym sa...

du skriver ju oavbrutet. är det de sprillans nya pennorna som spökar eller?

föresten. schyrrans sida du har på http://www.perta.pt/