tisdag, mars 25, 2008

GREETINGS FROM LANDET


updates från linköping! jag och kidsen hänger fortfarande hemma hos mormor och morfar. helt plötsligt anlände vintern sådär 3 månader försent men eftersom jag är morgonpigg (eller ja, barnen är morgonpigga) så vet jag att våren ska komma nästa vecka för det såg jag på nyhetsmorgon. det känns rätt så avlägset när det är flera decimeter snö ute. vi kan inte ens gå ut med love och arvid för att det är för mycket snö för att man ska orka dra vagnen. mina föräldrar bor alltså mitt ute i skogen och det där med plogning sker när "storbonden" känner för att dra ut och röja.

just nu spenderar jag dagarna med att rädda tengil (min systers hund som bor här just nu) från love och arvid som tycker att han är den bästa som finns. dom jagar honom och vill leka med hans mycket spännande svans men han tycker inte att det är riktigt lika roligt som dom tycker att det är. dessutom äter jag brysselkex, ni vet dom där som är typ smör, mjöl och socker och ännu mer socker ovanpå som är rosa. jag kommer att bli 5 kg tjockare under min vistelse här. minst.

och så saknar jag såklart joel också. han är hemma i sthlm och jobbar, ritar och äter janssons frestelse. det händer inte så mycket här ute så man har alldeles för mycket tid att sakna på. usch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha älskar att du taggat inlägget med "tjockhet" :*

jag saknar dig med baby. vad roligt att de gillay jycken nu, löken höll ju på att börja böla så fort han såg honom från början...

Anonym sa...

haha, "löken" är så roligt smekisnamnis <3