lördag, mars 01, 2008

PATTERNS

joel bjöd ut (upp? vi ska ju vara hemma) mig. jag använder mig av hans ord: god mat, film och mys. jag peppar på potatisklyftor och tzatsiki, jag tröttnar nog aldrig på det. jag står för klyftorna, jag brukar oftast göra världens godaste även fast det är trötta vinterpotäter som är av blandad kvalité, och joel står för såsen, han är sås-master här hemma. tillsammans bildar vi ett oslagbart team. och så en sallad där avokado och ruccola är peppen. åååh, jag är så hungrig.

och filmen vi har valt för kvällen är 30 days of night. egentligen hade vi tänkt att köra på "no country for old men". det blir dock imorgon, man måste väga upp en trött söndag med en tung film, jag förväntar mig att jag kommer att tycka om den, jag tror inte att jag kommer att bli besviken.

förutom allt det göttiga jag redan har nämnt funderar jag på att slänga ihop en chokladkaka med mandelmassebotten. jag älskar mandelmassa och choklad. igår kunde jag inte hålla mig från att köpa "kladdkakor" på bokrean. köpte "kalas: från dop till disco" också. jag behöver lite tips inför framtiden när det är dags att hålla dubbelkalas. det är ju flera år kvar innan man behöver tänka på kalas för annat än familjen men det gäller att ha framförhållning. dessutom är den fett snygg, älskar bilderna.

Inga kommentarer: