söndag, juni 29, 2008

IN SICKNESS AND IN HEALTH

hej internet, nu är jag tillbaka! jag och joel åkte till linköping för att fira midsommar men det slutade med att barnen blev sjuka båda två, vi fick åka till sjukhuset med arvid för att han hade 40graders feber, hans tandkött svullnade över hans tänder och han hade så ont så att han slutade dricka. när sånt händer önskar man att man inte vore mamma för det gör sjukt ont inuti att se sitt barn lida. på sjukhuset fick vi mest vänta, vi var där i flera timmar, satt i ett rum med en bedövningssmörja som vi skulle gnugga i arvids mun med och väntade på en barnläkare. ibland dök det upp folk och kollade om han hade ätit, sa att doktorn skulle komma och beklagade sig över väntetiden. 6 timmar satt vi där, sen skulle dom ta prover på arvid och sätta in dropp men dom hittade ingen bra ven och blablabla. till slut pillade arvid i sig välling och dom skickade hem oss med mer smörja, skumgummitoppar att smörja med och en återbesökstid dagen efter. vi fick inte så mycket klarhet i vad det faktiskt var som gjorde barnen sjuka, dom sa förkylningsblåsor men eh ja.

loves tandkött svullnade också upp ett par dagar senare, han hade det nästan värre än arvid för hans feber höll sig nere ganska bra och han hade svårt att sova. nu, sådär en vecka senare så börjar det bli bättre och vi är hemma i sthlm igen. nu hoppas jag att love och arvid kommer att få vara friska länge länge.

under den senaste veckan har det inte varit så många highlights, men ett par roliga saker är att när barnen började må lite bättre så upptäckte vi att deras hår har växt så sjukt mycket, dom har värsta fluffet. och så har dom börjat gilla att sortera saker, upptäckt hur roligt det är att busa med mormor och morfar genom att klättra i trappen ute på landet och deras walking skills är top noch! dom har börjat kramas, alltså springa med armarna utsträckta och sno en kram här och där och arvid säger hej vid rätt tillfälle.

och jag har också en bra nyhet, jag har fått jobb på öb! *sjukt stolt* det var över 700 sökande, av nån outgrundlig anledning så fick jag en av dom 6 platserna som fanns. en nackdel är att jag kommer att köpa med mig massa billigt godis hem och bli tjock, åh nej!

1 kommentar:

Asplövspuls sa...

ÅÅh grattis till jobbet! och grattis till killarnas framsteg!
låter verkligen sjukt jobbigt att de har varit så dåligt, usch :C
jag är jätterädd att signe ska bli riktigt sjuk nån gång, man kan ju inte göra något egentligen och att vara mamma och känna sig maktlös när det gäller ens barn..usch!

vi borde ses snart!