onsdag, juni 18, 2008

FOTBOLL FÖR DUMMIES

jag tar ett avbrott i mitt fotbollstittande, eller halvt om halvt, jag sneglar fortfarande. hursomhelst, jag är en jävligt arg fotbollstjej. jag trodde inte det om mig själv men när jag kollar på fotboll så lever jag mig in, jag hatar domaren, jag skriker fel som spelarna gör som jag inte ens vet om det är fel eftersom jag inte kan något om fotboll. tydligen så bor det en fotbollshuligan i mig som vill ut.

just nu undrar jag vad sverige pysslar med. nu är det sveriges första hörna efter 40 jävla minuter och självklart så gick det åt helvete. sverigekommentatorerna ba 'ja det var nära, ojojoj, det var nära' när sverigespelarna tåfjuttar mot målet. jag gillar målvakten, mellberg och såklart zlatan men det är mest för att jag är förtjust i zlatan-låten. efter sommaren -06 så har jag och den ett alldeles speciellt förhållande till varandra. eller snarare är det nog till annas balkong men ändå. nu var det nära ett mål, ojojoj. så nära.

just nu vill jag av hela mitt hjärta att sverige ska gå vidare. vad händer med mig?