onsdag, november 05, 2008

SÄTESSTÖLDEN

men alltså! jag är en sån som tycker att det är helt okej att erbjuda/ge upp min plats på tunnelbanan/bussen/whatever till äldre, små barn, gravida, folk utan ben osv men idag var det fan i mig en tant som tog priset. scenariot: jag hade precis slutat jobbet efter att ha sagt "var det bra så, 37,50:- tack, har du 2,50:- varsågod nu får du 60:- tillbaka!" i 9 timmar typ. jag gick till bussen, 4an kom och var som nästan alltid full. lyckas nästla mig till en plats ändå. sätter mig ner, pustar ut, plockar fram ipoden, höjer volymen och lyssnar på process is set med kaospilot (fett värd låt att lugna ner sig till), plockar fram mobilen och börjar skicka ett sms. efter ett tag känner jag någon som petar på mig. jag tittar upp från mobilen, plockar ur ena hörluren och säger såklart "ursäkta?", alltså ett ursäkta av det artiga slaget, som man säger när man inte har hört istället för att vräka ur sig "öh va?" till random okänd person. ANYWAYS, då får jag värsta utskällningen av en tant, hon säger typ "alltså ser inte du att jag behöver den där sittplatsen lite mer än vad du gör? blablabla hemska tjej, sitta ner när andra är gamla blablabla". jag ba eeeeh ursäkta mig men du behöver inte bli arg, jag såg inte dig, honest mistake, klart att du kan få min plats osv, ursäktade mig. MEN NEJ hon bara fortsätter att mala på "ja men alltså jag har faktiskt försökt att få ögonkontakt med dig jättelänge! jättedålig stil tycker jag! blablablablajagärenbitterfittablabla" MEN URSÄKTA MIG TANTEN, NÄR JAG UPPENBARLIGEN INTE KOLLAR PÅ DIG, VARFÖR INTE FRÅGA ISTÄLLET OM DU FÅR TA MIN PLATS, JAG LÄR JU INTE SÄGA NEJ. JAG ÄR INTE DUM I HUVUDET. jag stod och surade resten av resan, ja, hela vägen hem in fact och beslutade mig mycket tidigt för att hon skulle få en plats i min blogg, eftersom jag uppenbarligen inte ville ge henne en på bussen.

1 kommentar:

Asplövspuls sa...

men FYFAN!! jävla kärring!!! HATAR sura kärringar! hatar sura/otrevliga/dummaihuvudet människor överhuvudtaget! poor u!