tisdag, december 23, 2008

AS YOU FALL

nej alltså i oktober så sa jag att jag skulle fixa alla julklappar i november. nu såhär dagen före julafton vill jag mest bojkotta allt. (stressigt, ingen kommunikation, det verkar som att det viktiga julfirandet redan har firats.) hade jag inte haft barn så hade jag gjort det.

jag kan ju känna att det är svårt att hitta den där känslan som julen ändå är när det bara är grått och bråk och det på något sätt känns som att det här inte är min jul. jag ska vara med på julfirandet men jag står ändå utanför. jag hoppas att det ger sig tills imorgon, det kanske är såhär varje år, jag vet inte, jag har minne som en guldfisk oftast. just nu känns det som att det skulle kunna vara vilken annan skitdag som helst.

men jag ska försöka, jag ska peppa julbak, julmat och julmusik efter min sönderstressade julklappsjakt som det lär bli ikväll. jag var ute förut men man kommer inte fram med en tvillingvagn. jag tänkte typ tusen gånger när jag körde på folk och saker att allt går med lite våld. eller en hel del våld.

Inga kommentarer: