tisdag, december 09, 2008

ATT UNNA SIG

när jag bodde själv i ekholmen i linköping i fyra år skämde jag bort mig själv. jag hade nästan aldrig några pengar men jag hade alla viktiga saker hemma, alltså allt som man behöver för att baka något. nu vill jag göra en äppelpaj till mig själv men det känns alltid lite ensamt sådär att baka något och sen sitta och äta själv. det är en skum känsla, vafan känner jag så för liksom! det är väl helt normalt, jag vill ju att jag ska må bra och då kan jag väl gilla mig själv och baka.

edit: jag bakade! äppelpaj a la pert. dvs lite äpplen med kanel på och mycket smuldeg (med extra smör) som jag rör ihop i lite större klumpar så att dom blir lite mjuka, inte sådär hårda små smulor. sen toppar jag med sirap. ja, det är ju inte nyttigt men gott blir det!

Inga kommentarer: