måndag, december 08, 2008

MER BUHU'S OCH GNÄLL


efter mycket om och men så blev det en helg i norrköping. hur fint som helst!

sen kommer man liksom hem och så är det så tomt. fick hänga med love och arvid i nån timma och sen satt jag ensam när dom sov och mådde dåligt. alltså av trötthet och så var jag bakis. idag är killarna på dagis och jag är hemma för att tanken var att jag skulle styra upp en massa saker. jag har gjort två saker, efter skolan så blev jag sjukt deppig. ALLTSÅ VAD FAN ÄR DEALEN MED ATT SKÄRA NER PÅ KOMVUX! och såhär är det också, har man mindre än 10% ig från gymnasiet så får man inte läsa den kursen som jag vill läsa. inte för att det är nån risk för mig, mina gymnasiebetyg är obefintliga för att jag prioriterade att göra andra saker än att vara i skolan. men ändå, fatta surt att ha ansträngt sig på gymnasiet, sen ångra sig och komma på att man vill göra något annat med sitt liv än vad man tyckte att man skulle göra när man var 15år. för när man är 15 så har man ju sån himla koll liksom. anyways, just nu verkar det som att jag får plugga i höst. så nu ska jag alltså hitta ett nytt jobb med tider som passar en ensamstående småbarnsmamma. score. och så ska jag lägga 1000:- på att göra prövning i två ämnen som jag säkert kommer att klara av. då har jag iallafall gymnasiekompetensen som jag behöver om jag vill studera på högskola, vilket jag kanske vill nån gång i framtiden. men mest vill jag bara baka men det är nån moderat som har satt stopp för det genom att skära ner på platserna till kurserna. näe men alltså det verkar ju vara så himla bra att se till att vi får skatta mindre istället. för gud vet att det är så sjukt jobbigt att behöva betala mycket i skatt när man tjänar min årslön i månadslön. eh.

anyways, nu ska jag städa. kul.

och ja, just det, anders är min kille nu. så nu ska jag börja skriva min man och jag i alla inlägg framöver. älskar folk som gör det. eller skriver om sina barn typ "lille a" precis som att det skulle vara farligt att lägga ut sitt barns namn på internet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltså..hmm..jag har inte märkt av något att man skärt ner på komvux, och fått läsa alla ämnen jag sökt (6 stycken..gud vad mycket det lät). jag hade ett ig när jag tog studenten och kom också på att jag ville göra något heeeelt annat efter gymnasiet än den linjen jag gick i. prova sök ämnen som du tycker skulle vara roliga så kan man ju stryka dom två ämnena du annars skulle gjort (såvida du inte verkligen behöver dom...).

perta sa...

nej alltså det gäller vissa kurser och kurspaket, inte alla. jag har sökt kurspaket och ändrat kurser förr utan problem men nu var det ett big no-no från vuxenutbildningscentrumet. men jag har inte gett upp!