lördag, december 13, 2008

OSÖMNEN SOM HAR VARAT I 2ÅR

love och arvid SOVER! det innebär a) att dom vaknar om en timme och kommer att vara vakna hela kvällen, b) att dom kommer att sova till typ tolv-ett när jag börjar bli trött (uttråkad) och vilja vara uppe då eller c) att dom sover tills imorgon.

jag tror på alternativ a eftersom dom somnade innan dom hann äta mat. jag stod och var helt uppe i matlagandet och trodde att love och arvid lekte i vardagsrummet. men när det blev väldigt lugnt och tyst så gick jag och kollade till dom och det visade sig att love hade somnat i soffan medans arvid hade gått in i vårat (eller "vuxensovrummet" som det kallas nu..lol) sovrum och bäddat ner sig och somnat. snarkade gjorde han också. guud, jag älskar dom där små sockertussarna. trots (!) natten från helvetet igår.

den började med att jag la killarna, sen tog det typ två timmar så vaknade arvid och var helt hysterisk. sådär en timma senare så lugnade han ner sig. sen kanske nån kvart senare vaknade love och gjorde samma sak. han lugnade ner sig lite snabbare. sen tror jag att dom typ vaknade en gång i timman, alltså turades om då såklart tills arvid bestämde sig för att det var en sund tid att gå upp klockan 6 på morgonen.

vid lite innan klockan var nio så somnade jag framför lattjo lajban med love och arvid lutandes emot mig i soffan. ungefär tio minuter senare vaknade jag av att love satt och slog mig på min nya tatuering och försökte nypa tag i plasten. jag känner väl lite att jag hade kunnat vakna på något bättre sätt men ändå.

idag känns avståndet också. jag tröstade mig med en förrätt bestående av en äppelmunk, huvudrätten bestående av spenatpastasås med fetaost - asgod och verkligen inte nyttig ur ett fettperspektiv, och nu tänker jag väl avsluta med den där andra äppelmunken. vafan, det är lördag, klart att jag ska unna mig! jag lär väl få motion så att det räcker under dom kommande dagarna.

Inga kommentarer: