onsdag, januari 21, 2009

DEN OFRIVILLIGA SKATTJAKTEN I VINTERJACKA INOMHUS

idag arrangerade arvid och love en ofrivillig skattjakt åt mig. och skatten var mina nycklar. jag hade precis klätt på arre, löken och mig själv, fullt påbylsade, redo att gå ut genom dörren. kollade efter mina nycklar men dom fanns inte på vanliga stället. kom på att jag hade sett killarna leka med dom när jag lagade mat men fick för mig att jag hade tagit tillbaka dom. så först letade jag på alla vuxenställen, alltså alla smarta "här är ett klokt ställe att lägga mina viktiga saker på för det glömmer jag aldrig och så två sekunder senare så har man glömt bort vart det var"-ställen. sen insåg jag att jag skulle få raida golven också. kröp omkring, skakade på skor, klättrade halvt in under soffan osv, men inga nycklar. 20 minuter senare, asvarm, så öppnar jag skåpet där våra kastruller är och hittar nycklarna i en av kastrullerna. vaddå, det är väl ett logiskt ställe eller?

nu kommer det att dröja innan jag glömmer bort mig och lägger nycklarna på love och arvid-åtkomliga platser. PUH!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. va söta dom är :)

Asplövspuls sa...

hahahahaha ååh lol!
nu brukar inte signe få tag i något viktigt (inte än då) men jag gillar att hitta spännande saker på ställen som man inte hade förväntat sig att hitta prylarna på. t.ex pixie-böcker fint nedstoppade i en plastburk, fint inställd i plastburksskåpet i köket. bra förvaring liksom! som ett kinderägg- överraskningar varje dag!

Anonym sa...

hahaha! fyfasen! leta nycklar är det sista man vill när man är på väg nånstans...finns ju så många "bra" ställen dom kan ligga på...