torsdag, januari 22, 2009

ATT KLARGÖRA VART BARNEN ÄR NÄR DOM INTE ÄR MED MIG

planen idag är att styra upp nu när jag är ensam hemma ett par timmar men jag är helt orkeslös. jag ska städa hela lägenheten, gå till banken, handla mat, baka bröd, tvätta (tvättkorgen blir aldrig tom när man har barn), packa osv osv. jag blir trött bara av att tänka på allt!

imorgon åker jag till linköping utan dartan och barre. jag saknar dom alltid när jag ska iväg sådär. alltid. jag kommer såklart säkert ha jättekul men ja, det är konstigt att inte träffa dom och alltid jobbigt att sakna dom. och ja, dom är med joel, jag lämnar dom inte ensamma i lägenheten i 3 dagar med en lapp hur man hanterar knivar och ugnen. för folk frågar faktiskt när dom ser mig ensam vart barnen är som att dom inte skulle ha en pappa. som att jag är konstig som inte har dom fasttjepade runt mig 24/7. klart att man kan fråga vart dom är men ja, ibland kan man ju tänka logiskt också, är jag ensam utan joel så är dom antagligen med ja, joel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

attans. man kan ju inte missa masshysteri. är det fire & ice du ska på?

perta sa...

ja det stämmer, det kommer nog att bli så himla värt. det måste vara värt när dom tar en halv månadslön i inträde haha.