måndag, januari 26, 2009

HJÄRTAT SLÅR, DET SLÅR SKITEN UR MIG

okej. jag kommer hem från linköping/norrköping med ett svullet knä, en öm näsa, ömma revben, tusen blåmärken (man måste älska alla machohardcore-killar som bara är där för att spöa folk, gärna korta tjejer), 600kr i böter (som jag antagligen kommer att slippa men ändå), utan pojkvän och med trasigt hjärta. men det är okej, jag överlever, det gör jag alltid.

och man funderar ju sådär, varför man slösar bort flera månader på en kille som är kär i en annan tjej? ja, det är ju iofs inte så att jag visste om det men ändå. det fick jag reda på genom att se det i lördags och det kändes. så nu, nu är jag singel igen för andra gången på ett par månader, score. jag tror att det kallas att man är ett catch. men på riktigt. jag vet inte om jag orkar att gräva ner mig i självömkande och hjärtesorg. livet känns sådär pepp just nu men jag vet inte, jag tror att jag ställer in mig på att jag inte förtjänade det här, vilket jag inte gjorde, att jag är bättre än så, vilket jag är, och att jag kommer att klara av det här finfint, vilket jag förhoppningsvis gör.

men alltså for real, klart att jag är ledsen. det känns sjukt mycket just nu. jag hade faktiskt klarat mig utan det här. för det är verkligen inte värt det, hade jag vetat att jag var som något substitut för någon annan så hade jag aldrig gett mig in i det här. jag hade aldrig blivit kär. och nu "är det som det är och det kan inte hjälpas, man kan inte ro för hur man känner". men ja, det kanske bara hade varit lättare att låta mig vara i från början då. inte dragit in mig i det här och låtit mig tro att jag var den enda hela tiden fram tills nu. man är inte kär i två stycken samtidigt, man älskar inte någon om man är kär i någon annan. och så är det med det. och man slutar inte att vara kär på två timmar heller. då är man inte kär. då är det inte värt någonting.

och även fast det känns svårt att veta det nu, så är det lättare att bara ogilla dig väldigt mycket, att vara arg istället för ledsen. och jag har inte ens gråtit för varje gång det har varit nära så har jag tänkt på allt ont som du har orsakat mig och bara blivit så jävla arg. men det kommer väl.

och ja, nu hörs ni igen sa du. för att tydligen så var det dags nu, tydligen så var det den perfekta timingen såhär efter 4 år, nu. men vet du, jag hade kunnat få slippa det. för som sagt, jag förtjänar bättre än så.

12 kommentarer:

HELLO TIGER! sa...

jag tycker att du verkar bra, och du skall ha det bra. <3 /tiger

Anonym sa...

okej, jag blev jätteledsen när jag läste det här. du förtjänar bättre. inbilla dig inte någonting annat. skräp ska inte ha vackra blommor.

nataber sa...

men åh jag hade ingen aning. å tro mig, du är ett catch!

Asplövspuls sa...

alltså, VAFAN. jag blir arg, det är verkligen INTE okej att göra sådär mot dig, eller mot någon annan heller för den delen. Okej om han var i förnekelsestadie innan men det är som du skriver; han borde inte dragit in dig i allt det här och sedan dra undan mattan för dig. buuuu. och JA, du förtjänar bättre, MYCKET bättre, och du kommer få det för du är bäst! KRAM!

Anonym sa...

Nu skriver jag som om jag känner dig jätteväl och det kanske är märkligt.

Men skit, vad jobbigt...Det känns som att du gått/går igenom tillräckligt mycket jobbigt nu med relationer. Så det kunde han väl besparat dig, att krångla till det så.

Tack för dansen i fredags också.

/Koigiilillsyster

B-b-b-etty sa...

:( fan. klart du förtjänar det bästa!

Anonym sa...

Tycker att det oftast är bra människor som får skit och det tenderar ju att göra fler dåliga människor, det är en orättvis spiral.
Som andra människor har skrivit här så är det ju självklart att du inte förtjänar det, och vilken kille som helst som inte fattar vilket dunderkap du är måste lura sig själv eller vara blind, blind blind.

Kanske piggar upp din dag, kanske inte, men tänk på att det finns en person här ute (om än såhär fegt anonym) som får ett varmt leende på läpparna och en fin känsla i magen när han tänker på dig.

Anonym sa...

Alltså, jag har läst det här några gånger idag, det gör mig så jävla illa till mods. Jag kan förstå om du tycker jag är ett stalker-monster. Men han måste ju vara helt jävla förtappad pojkstackarn. Man gör inte så! Hoppas du blir glad och hel snart igen.

Anonym sa...

jag känner dig inte, men jag känner knuten i magen när jag läser det du skriver.

du kunde inte veta och hur smart man än är händer det även de bästa. du är otroligt söt och av det jag läser väldigt medveten o smart! jag är säker på att du kommer att komma över det bittra snart och hitta det du förtjänar!

perta sa...

alltså tack alla för alla fina stöttande kommentarer. för idag har varit en jävlig låg dag, det är sjukt lätt att glömma bort att det här kommer att gå över. men det kommer det. TACK! :*:*

Anonym sa...

alltså heja dig verkligen.
Känner inte dig alls, hittade din blogg en gång och beundrar det du skriver och dig så fruktansvärt mycket.

Du verkar så klok och bra. Du förtjänar så mycket mer!

Anonym sa...

Ja, det gör du verkligen. Du verkar grym och du förtjänar otroligt mycket mer än att vara ett substitut. Fy fan, jag vet precis hur det känns.
Men man kan alltid ta sig vidare och man kan alltid få det där man förtjänar. Det tror jag de flesta av oss kommer få.
Stor kram från en främling.