torsdag, januari 15, 2009

SÅDÄR SOM ALLA ANDRA FAST LITE WEIRD

och jag som trodde att jag satt här och skrev för mig själv men idag kollade jag mina stats och oj vad fel jag hade. det blev lite pinsamt, ibland kan jag känna att jag delar med mig lite för mycket av mig själv (men oftast så känner jag nog att det är för lite, jag har mycket mer smaskigheter att bjuda på men dom hamnar bara som utkast).

anyways, här ska jag bjuda på lite mer information om mig själv:

- jag kan uppfattas som dryg och/eller även antagligen ganska blyg men egentligen så ogillar jag att prata när jag inte har något att säga, då sitter jag hellre och lyssnar.

- jag älskar att skriva listor, sortera saker i egna system och rada upp/lägga saker i staplar.

- jag brukar städa i kylen då och då och med perfektionism som heter duga. ibland känner jag för att slänga fullt ätbar mat för att jag tycker att den inte passar in.

- jag har en släng av social fobi. jag kan umgås med folk utan problem men när det kommer till att prata med auktoritetspersoner av alla dess slag så går det inte. jag kan även tycka att det är jobbigt att bara gå ut och gå för att man möter folk.

- jag är rädd för ballonger men det vet dom flesta. jag tar långa omvägar förbi barn med ballonger, jag håller för öronen och blundar osv.

- jag gillar fina förpackningar och om jag vore rik skulle jag ha allt från solrosfrön till tigerbalsam hemma bara för förpackningarnas skull.

nu kommer jag inte på mer men det kommer nog dyka upp fler små egenheter. mer onödig pert info! yey!

6 kommentarer:

Asplövspuls sa...

- jag älskar att skriva listor, sortera saker i egna system och rada upp/lägga saker i staplar.
- jag är rädd för ballonger men det vet dom flesta. jag tar långa omvägar förbi barn med ballonger, jag håller för öronen och blundar osv.
= JAG ÄLSKAR LISTOR OCH ÄR OCKSÅ ASRÄDD FÖR BALLONGER!!!
ballongrädslan kommer från när jag var 11 och skulle hjälpa min lillasyster att blåsa upp ballonger till hennes kalas. vi satt i ett hav av ballonger som helt plötsligt började smälla okontrollerat- allihopa! fatta skräcken! sen dess har jag svårt för ballogner!

Anonym sa...

Hej! Jag läser faktiskt här ibland, jag tycker det är bra och att du är en redig, stark kvinna och mor, om man får säga så. Hoppas du får en bra helg! /Tove

Anonym sa...

Älskar din blogg och din underbara stil! Måste jag bara säga.

B-b-b-etty sa...

oj, jag tror också jag uppfattas som dryg men egentligen är jag så blyg och inte vet vad jag ska säga så jag lyssnar jag med,
-älskar att skriva listor och har nog gjort det sen jag lärde mig skriva haha,
-också en släng av socialfobi som du. ibland kan jag vara inne i lägenheten och inte ens hämta posten för jag tycker det är läskigt att möta folk. fast det är bara i sthlm, när jag är i pajala är jag inte så osocial.
-vem älskar inte fina förpackningar :D

Anonym sa...

jag är också sådan som är tyst bland folk som jag inte känner. jag har väl också social fobi tror jag fast mycket starkare. jag hatar typ människor på stan och sådant. haha. men det kan ju bero på att majoriteten av människor är idioter. fast jag hatar ju inte alla. :D

Anonym sa...

jo fast att folk tycker att vi ar olika sa kande jag igen mig oerhort mycket i det du skrev... trots att min "manniskoskrack" borjar ga over kan den komma tillbaka ibland. tank dig vad gor man nar man far socialfobi i en stad som Sao Paulo :(

fortsatt skriva for om det ar nagot jag kollar varje dag sa ar det din blogg hjartat!